//
کدخبر: ۲۶۰۵۲۸ //

پوتین "روز پیروزی" را در مراسمی مختصر گرامی داشت

ولادیمیر پوتین امروز (شنبه) "روز پیروزی" را که سالروز شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است، در مراسمی که بر خلاف هر ساله از رژه نظامی و تجمل فراوان در آن بابت شیوع کرونا خبری نبود، گرامی داشت.

پوتین "روز پیروزی" را در مراسمی مختصر گرامی داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اهدای گل به مقبره یک سرباز گمنام در کنار دیوارهای کرملین، سخنرانی کوتاهی در وصف جسارت و رنج ارتش شوروی حین جنگ جهانی دوم داشت.
روز پیروزی یکی از مهمترین مناسب های سکولار روسیه است و انتظار می رفت مراسم امسال که هفتاد و پنجمین سال آن می شد به صورت ویژه ای برگزار شود اما رژه نظامی میدان سرخ و حرکت دسته جمعی مردمی در راستای تدابیر مقابله با کرونا لغو شد.
 امروز تنها با پرواز ۷۵ جنگنده و بالگرد قدرت نظامی روسیه در مرکز مسکو به نمایش گذاشته شد.

حضور پوتین در این مراسم، اولین حضور او در یک ماه گذشته محسوب می شود. او در دوران شیوع کرونا دورکاری را برگزیده است.


 
پوتین در سخنانش به شیوع کرونا که حدود ۲۰۰ هزار مبتلای تایید شده در روسیه دارد، یا اینکه شیوع این ویروس چطور روی برگزاری این مراسم مهم تاثیر گذاشت، اشاره‌ای نکرد. با این حال او وعده داد تا بزرگداشت کامل در آینده برگزار شود.
رئیس جمهوری روسیه گفت: ما می توانیم، همچون همیشه، به طور گسترده و موقرانه این روز را گرامی بداریم و این کار را با عزت انجام دهیم؛ این مسوولیت از سوی کسانی بر گردن ماست که متحمل درد و رنج شدند، به این پیروزی نائل آمدن و این راه را تکمیل کردند.


انتظار می روند بسیار از مردم روسیه که امروز در مراسم حضور نداشتند، عکس هایی از بستگان و دوستان خودشان را که در این جنگ حضور داشتند، از بالکن ها و پنجره‌های خانه هایشان آویزان کنند تا بدین ترتیب یاد آنها گرامی داشته شود. روسیه در جنگ جهانی دوم ۲۶ میلیون تن از جمله ۸.۵ میلیون سرباز را از دست داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان