//
کدخبر: ۲۵۱۹۱۶ //

کرونا مراسم ۷۵مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد

رئیس‌جمهور آلمان از لغو مراسم تشریفاتی دولتی به‌مناسبت ۷۵مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در برلین برای اولین بار به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کرونا مراسم ۷۵مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را هم لغو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، بر اساس تصمیمات از قبل برنامه‌ریزی‌شده قرار بود در هشت ماه می (19 اردیبهشت 99) پایان جنگ جهانی دوم و رهایی از سوسیالیسم ملی در سال 1945 در آلمان جشن گرفته شود. حالا دولت آلمان اعلام کرده است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم رسمی از طرف دولت آلمان برگزار نمی‌شود.

این خبر را "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، رئیس جمهور آلمان روز پنج‌شنبه به روزنامه "تاگس اشپیگل" اعلام کرد. وی این مسئله را به‌دلیل وضعیت آشفته‌ای که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است اعلام کرد. لغو چنین مراسم تشریفاتی دولتی در آلمان تا به حال وجود نداشته است.

تا به حال این طور برنامه‌ریزی شده بود که به‌مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در 8 ماه مارس مراسمی دولتی برگزار شود و رئیس جمهور آلمان در میدان جمهوری برلین سخنرانی کند. در این مراسم قرار بود آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، رؤسای نهادهای مختلف پارلمان آلمان و بوندس رات، شورای فدرال و دادگاه قانون اساسی آلمان و همچنین نمایندگان پارلمان آلمان و مهمانان زیادی از خارج به‌ویژه از کشورهای با سابقه مرتبط با این مناسبت شرکت داشته باشند.

رئیس جمهور آلمان قرار بود به همین مناسبت با جوانانی از کشورهای مختلف دیدار کند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی منابع دولتی آلمان، تاکنون بیش از 13 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ19) مبتلا شده‌اند که از بین آنها 34 نفر جان باخته‌اند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز گذشته در پیامی خطاب به مردم این کشور، بحران کرونا را بزرگترین چالش آلمان از زمان جنگ جهانی دوم خواند و از مردم خواست که این چالش را جدی بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان