//
کدخبر: ۲۶۰۱۳۷ //
در پی بارش سنگین باران؛

سیلاب و رانش زمین در کنیا/ ۱۹۴ تن کشته و ۱۰۰،۰۰۰ نفر آواره شدند

دولت کنیا اعلام کرد که جاری شدن سیل و رانش زمین باعث آوارگی دستکم یکصد هزار تن از ساکنان بخشهای غربی این کشور و مرگ ۱۹۴ تن شده است.

سیلاب و رانش زمین در کنیا/ ۱۹۴ تن کشته و ۱۰۰،۰۰۰ نفر آواره شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

جاری شدن سیل و رانش زمین در کشور آفریقایی کنیا که در پی بارش سنگین باران روی داده، جان ۱۹۴ تن از شهروندان این کشور را گرفت و حدود یکصدهزار نفر دیگر را از خانه و کاشانه خود آواره کرد.

طبق گفته مقامات کنیا در روز چهارشنبه، جاری شدن سیل همچنین به زیرساختهای مهم و حیاتی این کشور لطمه های فراوانی وارد کرده است.

بنابر پیش بینی ها، بارش سنگین باران که از اواسط ماه آوریل شدت یافته است، طی هفته های آینده در مناطق باران خیز ادامه خواهد یافت. اما ماه مه میلادی پایان فصل بارش ها در این کشور خواهد بود.

در «بودالانگی» واقع در غرب کنیا پس از آنکه رودخانه «نزویا» طغیان کرد، ساکنان منطقه مجبور شدند وسایل و متعلقات شخصی خود را با استفاده از قایق یا موتور سیکلت از خانه های خود که در حال فرو رفتن در آب بودند، خارج کنند.

«سیروس اوگانو» سخنگوی دولت کنیا در یک پیام توئیتری اعلام کرد که ظرف سه هفته گذشته، جاری شدن سیل ۱۰۰،۰۰۰ نفر را در ان کشور آواره کرد که این امر خود تلاشها برای محافظت از افراد در برابر ویروس کرونا را- که تاکنون جان ۲۴ نفر را در کنیا گرفته است- بیش از پیش دشوار می سازد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان