//
کدخبر: ۲۵۹۲۷۵ //

الجزایر: وضعیت لیبی در آستانه انفجار است

رئیس جمهوری الجزایر وضعیت لیبی را در آستانه انفجار عنوان کرد و نسبت به وخیم شدن آن هشدار داد.

الجزایر: وضعیت لیبی در آستانه انفجار است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر در مصاحبه تلویزیونی با رسانه‌های داخلی گفت: در آستانه دستیابی به راه حل بودیم اما برخی طرف‌های غیر لیبیایی مانع شدند.

وی افزود: پس از کنفرانس برلین بیش از ۳۰۰۰ تن تسلیحات وارد لیبی شده و اگر جنگ در این کشور رخ دهد تر و خشک باهم می‌سوزند و نه تنها کشورهای همسایه بلکه حتی کشورهای اروپایی به دلیل نزدیکی جغرافیایی به لیبی متضرر خواهند شد. به همین دلیل الجزایر و ایتالیا پیرامون حل بحران لیبی اتفاق نظر دارند.

تبون گفت: بحران کرونا موجب توقف تغییر نظام سیاسی و تحولات اقتصادی شد. اوضاع دشوار شده اما فاجعه بار نیست. این ویروس موجب توقف بسیاری از فعالیت‌ها شد. ما با قدرت برای تغییر نظام اقدام کردیم اما کرونا فعالیت سیاسی و اقتصادی را مختل کرد. ما واقع بین هستیم و هوشمندانه و با اراده با بحران کرونا مقابله می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستور دادم پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی از هفته آتی در اختیار احزاب سیاسی و دیگر دست اندرکاران قرار بگیرد و همچنان به تشکیل نهادهای جدید و قوی در پایان سال ۲۰۲۰ پایبندم. دولت تلاش کرد یک تعادلی بین اعمال مقررات قرنطینه و اجازه شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی در پی درخواست‌های مصرّانه بازرگانان ایجاد کند. ما در آستانه مهار کرونا بودیم که تعداد مبتلایان مجددا افزایش یافت.

وی نسبت به تصویب تعطیلی سراسری در صورت افزایش تعداد مبتلایان هشدار داد و زندگی شهروندان را مهمتر از هر چیز دیگر خواند.

رئیس جمهوری الجزایر بحران سقوط قیمت نفت را موقتی دانست و احتمال داد ظرف دو ماه آتی وضعیت بازارها بهتر شده و هر بشکه نفت ۴۰ تا ۴۵ دلار فروخته شود.

وی همچنین احتمال وام گرفتن از خارج را بعید دانست تا حاکمیت الجزایر تضعیف نشود و در ادامه گفت، اقتصاد کشورش نیازمند بازسازی به دست بازوان الجزایری‌ها پیش از اجنبی‌هاست.

تبون گفت، ذخیره ارزی الجزایر همچنان در سطح خود یعنی ۶۰ دلار است و تولیدات کشاورزی به سطح خوبی رسیده و با استفاده از پتانسیل بالای موجود در جنوب کشور طی دو سال آتی  یک رشد کوچکی حاصل خواهد شد.

وی نسبت تضمین مطالبات اجتماعی الجزایری‌ها متعهد شد و تاکید کرد، برای تقویت حقوق به دست آمده مردم تلاش خوهد کرد و مالیات اقشار کم درآمد را کاهش خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان