//
کدخبر: ۲۴۲۰۶۰ //

دیدار وزیر خارجه الجزائر با فرمانده نیروهای شرق لیبی

وزیر خارجه الجزائر امروز در سفری به لیبی با فرمانده نیروهای شرق این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه الجزائر با فرمانده نیروهای شرق لیبی
به گزارش فرتاک نیوز،

 «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزائر امروز چهارشنبه در سفری به لیبی با ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق این کشور دیدار کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی فرماندهی شرق لیبی در حساب توئیتری خود با اعلام این خبر افزود که در این دیدار روابط دو کشور و ایفای نقش الجزائر در حمایت از احیای ثبات در لیبی و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم بررسی شد.

 

حفتر همچنین نقش مثبت الجزائر برای پیدا کردن راهکار حل بحران لیبی را ستود.

بوقادوم همچنین با «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه دولت شرق لیبی که حفتر نیز وابسته به آن است، در بنغازی دیدار کرد.

وبگاه «الوسیط» گزارش داد که سفر وزیر خارجه الجزائر به لیبی از پیش اعلام نشده بود.

سفر وزیر خارجه الجزائر به لیبی در حالی است که روز یکشنبه الجزائر با تونس درباره ضرورت ممانعت از سرازیر شدن سلاح‌ها به لیبی و مخالفت با دخالت‌های بیگانگان در این کشور توافق کردند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان