//
کدخبر: ۲۵۶۸۲۶ //

افول شیوع کرونا در آسیا و استرالیا آغاز شد

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان قدم‌های نخست را برای برداشتن محدودیت‌های مربوط به گسترش شیوع ویروس کرنا بر می دارند، این روند در آسیا، استرالیا و نیوزلند زودتر از اروپا آغاز شد، چراکه برخی از این کشورها حتی از اواسط ماه مارس نیز اوج شیوع این بیماری مهلک را پشت سر گذاشته و به تدریج روند محو آنرا در جامعه طی می کنند.

افول شیوع کرونا در آسیا و استرالیا آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری روسی "آرگومنتی"، بطور مثال کره جنوبی یکی از این کشورهای آسیایی بود که پیش از همه گرفتار این بیماری شد، اما با مدیریت بهینه دولت آن، مردم این کشور در تاریخ ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) با ۲۵ مورد ابتلا به کووید-۱۹، شاهد کمترین تعداد مبتلایان از زمان ابتدای همه گیری آن در کشور خود بودند.

در طول همه گیری کرونا در این کشور، بیش از ۵۰۰ هزار آزمایش تشخیصی انجام شد، یعنی بیش از ۱۰ هزار آزمایش در هر یک میلیون نفر؛ در حالی که در این مدت تنها در سنگاپور و هنگ کنگ در آسیای جنوب شرقی این رقم بالا تر رفته است.

امروزه مقامات کره جنوبی بیشتر نگران مشکلات اقتصادی ناشی از گسترش این بیماری هستند. همانگونه که پیش از این "مون جائه-این" رئیس جمهوری این کشور گفت: "این موضوع تنها می‌تواند آغازی برای یک وضعیت وخامت بار تر باشد."به همین دلیل کافه ها و رستوران ها و پارک ها در کره جنوبی دیگر باز شده شده اند، حمل و نقل عمومی به فعالیت خود باز گشته و به مردم اجازه داده شده است آزادانه از خانه های خود خارج شوند.

روند زندگی در این کشور شرق آسیا به گونه ای به حالت عادی برمی گردد که دولت این کشور در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) انتخابات پارلمانی را در سراسر کشور برگزار کرد.

در هنگ کنگ، مدارس و مهدکودک ها، سالن های بدن سازی و موزه ها تعطیل شده اند، راه های مواصلاتی با کشورهایی که وضعیت همه گیری شدید در آن‌ها هنوز از بین نرفته است، متوقف شده اند.

با این حال، دولت قصد دارد محدودیت های موجود را در آینده نزدیک از میان بردارد. پارک‌ها، رستوران‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در حال حاضر فعالیت دارند و ممنوعیتی برای خروج از خانه در این کشور وجود ندارد.

برداشتن قرنطینه در ایران در شرایطی صورت می گیرد که وضعیت همه گیری دشواری در حال وقوع است: در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) تعداد مبتلایان به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر رسید و طی یک روز ۹۸ نفر جان خود را از دست داند.

مدارس و دانشگاه ها، مراکز خرید، سالن های بدنسازی و آرایشگاه هنوز تعطیل هستند، اما از ۱۱ آوریل، در همه شهرها به غیر از تهران پایتخت، شرکت ها و مغازه ها فعالیت عادی خود را از سر گرفته اند.

در اوایل این هفته، "گرگ هانت"، وزیر بهداشت استرالیا خاطرنشان کرد که شیوع ویروس کرنا کندتر شده و از استرالیایی ها برای رعایت اقدامات محدود کننده به ویژه در هنگام عید پاک تشکر کرد.

به گفته وزیر بهداشت این کشور، برای کاهش محدودیت ها در آینده نزدیک، کاهش بیشتر تعداد مبتلایان و آمادگی بیمارستان ها برای واکنش سریع در صورت دور جدید بیماری ضروری است.

هانت همچنین گفت که دولت این کشور بطور جدی نقشه راه را با انجام اقدامات بیشتر برای برداشتن قرنطینه در حال تدوین دارد.

نخست وزیر نیوزلند، جاسیندا آردرن، روز سه‌شنبه گذشته گفت که اوج این بیماری همه گیر به اتمام رسیده است، اما حذف کامل قرنطینه بسیار زود است.

دولت نیوزیلند طوری برنامه ریزی کرده است که در تاریخ ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) قرار است بخشی از محدودیت ها ضد کرونایی برداشته شود.

دولت قصد دارد تا ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد.

بنابراین باید گفت که اغلب کشورهای آسیا و اقیانوسیه نقطه اوج گسترش بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و به تدریج شیب معکوس رشد این ویروس مهلک را طی می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان