//
کدخبر: ۲۵۶۲۴۱ //

هنیه خواستار تحرک فوری در حمایت از فلسطین شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تلفنی با نخست‌وزیر مراکش گفت‌وگو کرد.

هنیه خواستار تحرک فوری در حمایت از فلسطین شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و سعدالدین عثمانی، نخست‌وزیر مراکش در این تماس تلفنی در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

هنیه در پیامی به محمد ششم، پادشاه مراکش به عنوان رئیس کمیته قدس از طریق سعدالدین عثمانی خواستار تحرک فوری و سازنده و همکاری با تمامی طرف‌ها به منظور برملا کردن ابعاد طرح‌های آمریکایی اسرائیلی و جلوگیری از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی شد.

وی تأکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت و دفاع از قدس شریف و سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه «هسپریس» چاپ مراکش، طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد سه محور بحث و تبادل نظر کردند؛ نخست تحولات مربوط به قدس پس از حرف و حدیث‌ها در مورد تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای بندهای معامله قرن، پیشبرد سیاست یهودی سازی و شهرک سازی و اعمال مجازات های دسته جمعی بر فلسطینیان و بر توجهی به وضعیت سلامت و بهداشت مناطق فلسطینی نشین در سایه شیوع کرونا.

دومین مساله پیامدهای شیوع ویروس کرونا برای ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه بود. هنیه تاکید کرد که این بحران نیز در کنار دیگر بحران های موجود به ویژه محاصره ظالمانه و نبود امکانات از جمله در بخش پزشکی بر رنج و محنت های فلسطینیان خواهد افزود.

وی بر ضرورت ارائه کمک‌های فوری پزشکی به غزه به ویژه دستگاه های تنفسی، کیت های تشخیص کرونا و داروهای مورد نیاز در این زمینه تأکید کرد.

مساله سوم هم وضعیت آوارگان فلسطینی به ویژه در لبنان، سوریه و دیگر کشورها بود. هنیه ضمن اشاره به وضعیت انسانی آنان در پی شیوع ویروس کرونا، بر اهمیت کمک‌رسانی به آنها تأکید کرد.

نخست‌وزیر مراکش هم ضمن تقدیر از تلاش‌های حماس، وعده داد که پیام هنیه را به پادشاه مراکش رسانده و پیگیری اقدامات و تدابیر لازم برای کمک رسانی به ملت فلسطین چه در قدس، غزه یا خارج از فلسطین باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان