//
کدخبر: ۲۵۵۸۵۷ //

رهبر کره شمالی نیمی از کابینه خود را اخراج کرد

رهبر کره شمالی در تازه ترین اقدام خود بیش از یک سوم از کابینه خود را تغییر داده است.

رهبر کره شمالی نیمی از کابینه خود را اخراج کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه رسمی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با جابجایی بیش از یک سوم اعضای کابینه خود، تحولات عظیمی در کمیسیون امور دولتی این کشور ایجاد کرد.

کیم پس از به قدرت رسیدن در سال 2011 به شدت مقامات تحت فرماندهی خود را زیر نظر دارد. او که ریاست کمیسیون امور دولتی – عالیترین نهاد تصمیم گیری کره شمای – را برعهده دارد، 5 عضو از 13 عضو این کمیسیون را از کار برکنار کرد.

ریچل لی، تحلیلگر سابق دولت آمریکا در امور کره شمالی دراین باره گفت: این یک تحول نسبتا بزرگ در کمیسیون امور دولتی به شمار می رود.

در تصاویر منتشر شده توسط روزنامه رودونگ سینمون، صدها قانونگذار کره شمالی بدون پوشیدن ماسک در کنار یکدیگر نشسته اند. در گزارش این کابینه بار دیگر بر روی این مسئله تاکید شده که باوجود شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان حتی یک مورد از این ویروس مرگبار در کره شمالی به ثبت نرسیده است.

پیونگ یانگ هزاران نفر از شهروندان خود و صدها شهروند خارجی دیگر – ازجمله دیپلماتها – را در قرنطینه قرار داده که به اعتقاد کارشناسان باتوجه به وضعیت بهداشتی و گسترش سوء تغذیه در این کشور، شرایط را می توان خطرناک توصیف کرد.

در ادامه گزارش کابینه آمده است: کمپین ضد کرونای اضطراری تلاشهای خود برای محافظت در برابر کویید 19 را تشدید خواهد کرد.

البته در تصاویر منتشر شده اثری از کیم جونگ اون و ریاست او بر این جلسه دیده نمی شود. به اعتقاد لی انتشار تصویر مقامات کره شمالی بدون ماسک به نوعی نشان دهنده اعتقاد کره شمالی به کنترل شرایط و غلبه بر ویروس کرونا است.

از اعضای جدید کابینه می توان به ری سون گون، یک افسر ارشد ارتش اشاره کرد که اوایل سال جاری میلادی به عنوان وزیر خارجه به عنوان جایگزین ری یونگ هو انتخاب شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان