//
کدخبر: ۲۵۵۰۰۱ //

اتحادیه اروپا خواستار اعلام آتش‌بس فوری در افغانستان شد

پس از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری‌های مسلحانه، اتحادیه اروپا نیز خواستار برقراری آتش‌بس سراسری در افغانستان شد.

اتحادیه اروپا خواستار اعلام آتش‌بس فوری در افغانستان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اتحادیه اروپا در افغانستان پیرو درخواست دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار اجرای فوری آتش‌بس سراسری و گسترده در افغانستان شد.

در این بیانیه آمده که ویروس کرونا تمام افغان‌ها، زن و مرد، پیر و جوان را تهدید می‌کند و در حالی که شیوع این ویروس در در روزها و هفته‌های آینده افزایش می‌یابد افغانستان نیازمند اقدامات ایمنی شدید برای محافظت از جان مردم این کشور است.

در پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است: ادامه جنگ، مهار این بیماری کشنده، ارائه کمک پزشکی و تامین کمک‌های بین‌المللی را بسیار دشوار می‌کند.

بیانیه می‌افزاید: چندین جناح درگیر در سراسر جهان پیش از این برای اعلام آتش‌بس موافقت کرده‌اند و هرکسی که خواستار حفظ جان و تامین رفاه مردم افغانستان باشد باید با صداقت و فوری به درخواست آتش‌بس پاسخ دهد.

این در حالی است که باوجود افزایش موارد مبتلا به کرونا در افغانستان درگیری‌ها در این کشور ادامه دارد و طالبان می‌گوید درصورت شیوع کرونا در محل گسترش ویروس حاضر به اعلام آتش‌بس است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان