//
کدخبر: ۲۵۳۸۴۷ //
فرار ترامپ از واقعیت؛

افزایش شمار قربانیان آمریکایی به ۵ هزار نفر رسید

در حالیکه آمار قربانیان جان باخته بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا به پنج هزار نفر رسیده رئیس جمهور این کشور همچنان در پی کم رنگ نشان دادن این فاجعه با تمرکز بر روی مسائلی همچون ایران است.

افزایش شمار قربانیان آمریکایی به ۵ هزار نفر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا پنتاگونوزارت دفاع این کشور) بدنبال تهیه ۱۰۰ هزار کیسه ویژه حمل جسد است.

در همین راستا ابتدا پنتاگون تلاش دارد تا از آژانس فدرال مدیرت مواقع اضطراری آمریکا ۵۰ هزار کیسه حمل جسد دریافت کرده و مابقی کیسه‌ها را نیز از محل دیگری تأمین کند.

بر اساس آخرین آمارها تا صبح امروز شمار افرادی که در آمریکا بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته اند به پنج هزار نفر رسید. بر همین اساس فقط دیروز چهارشنبه یک هزار مورد مرگ جدید در این کشور بر اثر ابتلاء به کرونا ثبت شد.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که تا شامگاه چهارشنبه ۱۳ فروردین، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا، کووید ۱۹، در آمریکا به ۲۱۴ هزار نفر رسید و این در حالی است که شمار قربانیان ویروس کرونا در شهر نیویورک نیز از یک هزار و ۳۰۰ نفر گذشت.

طبق این گزارش، در همین روز چهار ایالت دیگر آمریکا نیز برای محافظت از مردم و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از شهروندان خود خواسته‌اند در خانه بمانند از منزل بیرون نروند.

فرمانداران فلوریدا، جورجیا، می‌سی‌سی‌پی و نوادا نیز سیاست‌های سختگیرانه‌ای را اتخاذ کردند و مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را به اجرا گذاشته‌اند.

با این حال٬ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت، نیازی نیست که فرمان اجرایی برای قرنطینه کردن سراسری در آمریکا صادر بشود و ایالت‌ها باید خود تصمیم بگیرند.

این در حالی است که تا چهارشنبه ۳۹ ایالت آمریکا به همراه منطقه واشینگتن، دی سی، ساکنان خود را به ماندن در خانه ملزم کرده‌اند و آنها به جز موارد ضروری مانند بیماری یا خرید نمی‌توانند از خانه خارج شوند.

گزارش‌ها حاکی است که هم اکنون از ۸۷ درصد مردم آمریکا خواسته شده است در خانه بمانند و بیرون نروند.

فرار ترامپ از واقعیت

در چنین وضعیتی رئیس جمهور آمریکا با حمله لفظی به ایران و تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه تهران سعی کرد تا نگاه رسانه‌های جهان را از فاجعه کرونا در آمریکا دور کند.

در همین رابطه ترامپ مدعی شده که ایران در حال طراحی «حمله‌ای غافلگیرانه» علیه نیروها و دارایی‌های آمریکا هستند و تهران را تهدید کرد که هزینه‌ای سنگین پرداخت خواهد کرد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۳ فروردین در توئیتی نوشت: «بر اساس اطلاعات و باور، ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در حال طرح‌ریزی حمله‌ای غافلگیرانه علیه نیروها و دارایی‌های ایالات متحده در عراق هستند».

او افزوده است: «اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد».

از سوی دیگر، آمریکا روز ۱۱ فروردین سامانه دفاع ضد هوایی پاتریوت را در اطراف پایگاه‌های ارتش عراق که نظامیان آمریکایی در آنها ساکن هستند مستقر کرده است.

مقامات آمریکایی و نظامیان عراقی گفته‌اند، یکی از سامانه‌ها برای دفاع از پایگاه عین‌الاسد و سامانه دیگر نیز در کنار پایگاه نیروهای آمریکایی در اربیل مستقر شده است.

در روزهای گذشته همچنین گزارش‌هایی درباره گشت‌زنی بالگردهای آمریکایی بر فراز بغداد منتشر شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان