//
کدخبر: ۲۵۲۲۰۱ //

هشدار مقامات اسپانیا درباره وخیم‌تر شدن بحران کرونا

دولت اسپانیا نسبت به بدتر شدن بحران شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

هشدار مقامات اسپانیا درباره وخیم‌تر شدن بحران کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، دولت اسپانیا روز شنبه اعلام کرده است که کلیه اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، دولت اسپانیا هشدار داده است که اوضاع مربوط به بحران کرونا بدتر از قبل خواهد شد.

این در شرایطی است که تلفات ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از 1300 نفر رسیده و تاکنون حدود 25 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اسپانیا دومین کشور اروپایی پس از ایتالیا است که با بیشترین تبعات منفی و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا روبرو شده است. تلفات ویروس کرونا در اسپانیا طی روز گذشته به بیش از 300 نفر رسیده است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس خبری در این باره گفت: ما هنوز تاثیرات ناشی از قوی ترین و مخرب ترین موج ویروس کرونا را دریافت نکرده‌ایم، این موج شدید می‌تواند ظرفیت‌های مادی و اخلاقی ما را محدود کند و همین طور روحیه ما به عنوان یک جامعه را.

وی افزود: اسپانیا از زمان وقوع جنگ داخلی در سال‌های 1936 تا 1939 میلادی تاکنون با چنین شرایط غم انگیز و دردناکی روبرو نشده است، جنگی که در پی آن حدود 500 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

نخست وزیر اسپانیا اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند تا کلیه امکانات لازم برای مقابله با این ویروس را تامین کند.

دولت اسپانیا هفته گذشته حالت فوق العاده 15 روزه‌ای را اعلام کرده و مانع از خروج مردم از خانه‌های خود به غیر از انجام کارهای ضروری شده است.

نخست وزیر اسپانیا بر این باور است که تدابیر اتخاذ شده در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شدیدترین اقدامات انجام شده در اروپا است.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده است که تلفات ناشی از ویروس کرونا از 1002 نفر در روز جمعه به بیش از 1326 نفر در روز شنبه افزایش یافته است. تعداد موارد ابتلا به این ویروس نیز از 19980 نفر به 24926 نفر رسیده است.

نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از 5 درصد رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان