//
کدخبر: ۲۵۱۸۱۴ //

پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت فرا رسیدن نوروز

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز جان باختن عده زیادی از مردم دنیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید را تسلیت گفته است.

پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت فرا رسیدن نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت نوروز پیامی صادر کرده و آن را به کشورهایی که این روز را جشن می‌گیرند تبریک گفته است.

گوترش در این پیام نوشته است: «هر ساله نوروز را به عنوان روزی که نویدبخش شروع تازگی‌ها است و با فرارسیدن آن با امید و ذوق قدم به سال جدید می‌گذاریم جشن می‌گیریم. ما تازه شدن طبیعت و اولین روز بهار را جشن می‌گیریم.»

دبیر کل سازمان ملل متحد در این پیام به شیوع بیماری «کووید-19» که بر اثر ورود ویروس کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود هم اشاره کرده و نوشته است: «امسال، نوروز برای بسیاری در بحبوحه غم و اضطراب آغاز می‌شود. ویروس کرونای جدید، کووید-19، بر سراسر دنیا از جمله نقاطی که این جشن باستانی را گرامی می‌دارند سایه انداخته است.»

آقای گوترش به بازماندگان کسانی که بر اثر بیماری کووید-19 جانشان را از دست داده‌اند تسلیت گفته و برای کسانی که مبتلا به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند بهترین‌ها را آرزو کرده است.

وی در پایان این پیام با بیان اینکه «نوروز به معنای تازه شدن است» نوشته است: «امیدوارم در حالی که فرارسیدن این روز را با برپا کردن آتش، پخت غذاهای خاص و سایر رسوم جشن می‌گیرید احساس مشترک دوستی و همسازی با طبیعت را پیدا کنید.»   

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان