//
کدخبر: ۲۵۰۸۰۰ //

بلژیک برای مقابله با کرونا دولت ملی تشکیل می‌دهد

کرونا مذاکرات احزاب بلژیک برای تشکیل دولت را پس از ماه‌ها وقفه زنده کرد و این احزاب روز یکشنبه یک گام به تشکیل دولت ملی نزدیک شدند.

بلژیک برای مقابله با کرونا دولت ملی تشکیل می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

بلژیک بیش از یک سال است که توسط یک دولت موقت با اختیارات محدود اداره می شود و انتخاباتی که چندی پیش در این کشور برگزار شد، در از میان برداشتن این مناقشه موثر واقع نشد.

کابینه «سوفی ویلمز» نخست وزیر بلژیک برای کند کردن سرعت شیوع ویروس کرونا در این کشور، دستور تعطیلی مدارس، کافهها و مراکز ورزشی و فرهنگی را صادر کرده، اما نتوانسته اقداماتی در زمینه بودجهگذاری که برای تقویت اقتصاد این کشور لازم است، انجام دهد.

«بارت دی ویفر» (Bart De Wever) رهبر حزب راست میانه N-VA که بزرگترین حزب در منطقه فلمیش هلندی زبان بلژیک است، روز شنبه خواستار تشکیل دولت فوق العاده شد که یک سال در راس قدرت بماند و بر کرونا و تبعات آن متمرکز شود.

حزب سوسیالیست های چپ میانه که بزرگترین حزب در منطقه جنوبی فرانسوی زبان بلژیک است، قبول کرد که اکنون زمان کنار گذاشتن اختلافات در جریان بحران کروناست.

نمایندگان این دو حزب و چهار حزب دیگر بلژیک از روز شنبه تا بامداد یکشنبه برای حل این موضوع تشکیل جلسه دادند. با این حال، این احزاب هنوز در مورد اینکه چه کسی هدایت این دولت جدید را برعهده گیرد، اختلاف نظر دارند.

بلژیک که ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است، از رکورد جهانی ۱۸ ماهه برای تشکیل دولت پس از انتخابات پارلمانی ۲۰۱۰ برخوردار است.

کرونا که نخستین بار در چین شایع شد، به سرعت به سراسر جهان انتقال یافت. در مجموع، ۱۵۷,۸۴۴ نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵,۸۴۶ فوت شده و ۷۵,۹۵۴ بهبود یافته اند.

سهم بلژیک از این بیماری، ۸۸۶ مورد ابتلا، ۴ نفر فوت شده و یک بهبود یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان