//
کدخبر: ۲۴۸۴۴۵ //

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/ عربستان از دومین مورد ابتلا به کرونا خبر داد

آمار مبتلایان به کرونا در چندین کشور عربی افزایش یافته و عربستان سعودی در سایه پنهانکاری درباره آمار واقعی مبتلایان به این ویروس٬ از دومین مورد ابتلا خبر داد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/ عربستان از دومین مورد ابتلا به کرونا خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت عربستان از ثبت دومین مورد ابتلا به «کروناویروس» در این کشور خبر داده و اظهار داشت که این فرد نیز از طریق بحرین از ایران به عربستان بازگشته بود. البته خود این شخص علنا حضورش در ایران را اعلام نکرده و اظهار داشت که با اولین فرد مبتلا در عربستان هم‌سفر بوده است.

البته اخبار افشاشده از برخی رسانه‌ها در عربستان و خلیج فارس نشان می‌دهد که آمار واقعی مبتلایان به کرونا در عربستان بسیار بیشتر از تعدادی است که مقامات سعودی اعلام می‌کنند.

در عراق نیز وزارت بهداشت این کشور از دومین فوتی بر اثر ابتلا به کرونا خبر داده و اعلام کرد که این فرد 65 ساله از بیماری‌های مزمن دیگر نیز رنج می‌برد. تعداد مبتلایان به این ویروس در عراق به 35 نفر رسیده است.

در الجزایر نیز تعدا مبتلایان به این ویروس به 17 نفر افزایش یافته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در لبنان نیز دیروز با ابتلای یک مرد 50 ساله که از مصر بازگشته بود و یک دختر 14 ساله که طبق اطلاعات منابع وزارت بهداشت به رعایت اصول بهداشتی و  قرنطینه خانگی پایبند نبوده است٬ به 15 نفر افزایش یافت.

نگرانی و ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا سبب لغو و یا به تعویق افتادن بسیاری از کنفرانس‌ها و فعالیت‌ها در کشورهای حوزه خلیج فارس که منبع انرژی‌هستند شده و همین امر منجر به افزایش بحران اقتصادی این کشورها پس از کاهش قیمت نفت می‌شود.

همچنین کرونا همه فعالیت‌های ورزشی و نمایشگاه‌های اقتصادی را در عربستان و امارات و قطر تعطیل کرده و دیروز نیز ریاض اعلام کرد که مراسم حج عمره به دلیل ترس از انتشار ویروس کرونا متوقف شده که این امر ضربه زیادی به اقتصاد سعودی‌ها می‌زند.

تاکنون بیش از 150 مورد ابتلا به کروناویروس در بحرین و کویت و عمان و قطر و امارات و عربستان ثبت شده است.

درحال حاضر پس از بحران کرونا که اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان را تا حدودی فلج کردند٬ تلاش می‌کنند تا با مشکل کاهش درآمدهای نفتی خود مقابله کنند.

کشوری مانند عربستان که مراسم حج و نیز برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور٬ یکی از بزرگترین منابع درآمد آن بود٬ پس از شیوع ویروس کرونا تا مدت‌ها نمی‌تواند روی این منابع حساب باز کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ که قرار بود در ماه جاری در شهر جده عربستان برگزار شود٬ در راستای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا به تعویق افتاد.

همچینین در امارات٬ دبی که همواره میزبان صدها نمایشگاه و کنفرانس‌های سالانه است٬ برگزاری نمایشگاه سالانه «هنر دبی» و نمایشگاه بین‌المللی قایق و... لغو شده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر سال 2019 از چین آغاز شد تا کنون به 81 کشور دنیا رسیده و بیش از 95 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند که آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در جهان بیش از 3200 نفر اعلام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان