//
کدخبر: ۲۴۶۶۲۱ //

کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداخت

ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند، رزمایش سالانه مشترک به دلیل نگرانی از شیوع ویروسی که سربازانی از نیروهای مسلح دو کشور را مبتلا کرده و موجب تعطیلی پایگاه‌ها و قرنطینه نیروها شده است، به تعویق انداختند.

کرونا، رزمایش سالانه آمریکا-کره‌جنوبی را به تعویق انداخت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تست کرونا ویروس جدید ۲۰ سرباز کره‌جنوبی و یک عضو ارتش آمریکا در کره‌جنوبی مثبت بوده است. حدود ۱۶۰۰ تن در این کشور آسیایی مبتلا هستند که دومین شیوع بزرگ خارج از چین به شمار می‌رود.

افسران ارتش آمریکا و کره‌جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند، مانورهای مشترک آن‌ها که قرار بود نیمه اول امسال برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.

پارک هان-کی، رئیس ارتش کره‌جنوبی به علت نگرانی‌ از سلامت سربازان پیشنهاد تعویق مانورها را ارائه کرد و رابرت آبرامز، فرمانده ارتش آمریکا در کره‌جنوبی هم این پیشنهاد را پذیرفت. سخنگوی ارتش آمریکا گفته است، تصمیم به تعویق مانورها "به سادگی گرفته نشد" و ائتلاف دو کشور همچنان "شکست‌ناپذیر و قوی" باقی مانده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: با وجود به تعویق افتادن رزمایش‌ها، ائتلاف جمهوری کره-ایالات متحده آمریکا همچنان به تامین بازدارندگی نظامی معتبر و حفظ موضع دفاعی مشترک قوی برای حفاظت از جمهوری کره مقابل هرگونه تهدیدی متعهد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان