//
کدخبر: ۲۴۵۰۲۴ //

سناتور مورفی: کار من این است که با مقامات کشورهای خاورمیانه دیدار کنم

عضو ارشد بخش خاورمیانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که به دلیل دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به قانون‌شکنی متهم شده است، در پیامی توئیتری تأکید کرد که دیدار با مقامات کشورهای خاورمیانه جزو وظایف اوست.

سناتور مورفی: کار من این است که با مقامات کشورهای خاورمیانه دیدار کنم
به گزارش فرتاک نیوز،

سناتور کریس مورفی که اخیراً به دلیل دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به‌شدت از سوی دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته و حتی به قانون‌شکنی متهم شده است، در پیامی توئیتری به دونالد ترامپ یادآوری کرد که دیدار با مقامات کشورهای خاورمیانه جزو وظایف وی به عنوان یک عضو ارشد بخش خاورمیانه کمیته روابط خارجی سنا است.

این سناتور دموکرات در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر خطاب به دونالد ترامپ نوشت: «ایران [در دوران ریاست جمهوری ترامپ] برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت، به سمت نیروهای ما آتش گشود و حمایت از گروه‌های نیابتی خود را افزایش داد. سیاست شما در قبال ایران یک ناکامی فاجعه‌بار است.»

وی افزود: «و جهت اطلاع شما! من یک عضو بلندپایه بخش خاورمیانه کمیته روابط خارجی سنا هستم و کار من به معنای واقعی کلمه این است که با مقامات منطقه دیدار کنم.»

یک رسانه آمریکایی روز یکشنبه فاش کرد که سناتور دموکرات «کریس مورفی» در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشته است.

سناتور کریس مورفی روز سه‌شنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر خبرهای منتشر شده درباره دیدارش با وزیر خارجه ایران را تأیید کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه سه‌شنبه ضمن تأیید تلویحی دیدار ظریف و سناتور آمریکایی اعلام کرد: «دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های ج.ا. ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واکنش به دیدار سناتور مورفی و محمدجواد ظریف، این دیدار را مصداق نقض قانون لوگان خواند. بر اساس قانون لوگان هیچ شهروند یا مقام غیرمسئول آمریکایی حق ندارد بدون اجازه دولت اقدام به مذاکره با مقامات دولت‌های متخاصم کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان