//
کدخبر: ۲۴۴۰۲۷ //

درخواست وزیر خارجه آلمان برای اتحاد دفاعی اروپا

وزیر خارجه آلمان در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ از کشورش و تمامی کشورهای اروپایی خواست تا نقش امنیتی بین‌المللی بیشتری را در راستای بروز برخی از تحولات در روابط با ایالات متحده ایفا کنند.

درخواست وزیر خارجه آلمان برای اتحاد دفاعی اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، رهبران جهانی روز جمعه در جنوب آلمان گردهم آمدند تا در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در سخنرانی آغازین این کنفرانس گفت: برای مدت طولانی، ما اروپایی‌ها چشمان خود را به روی این واقعیت بسته‌ایم که خروج آمریکا از توافق نظامی و معاهدات بین‌المللی چه معنایی برای ما دارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین خواستار ایجاد یک اتحاد امنیتی و دفاعی اروپایی به عنوان ستون قوی و اروپایی ناتو شد و در پاسخ به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: آلمان آماده گفت‌وگو درباره یک استراتژی اروپایی مرتبط با زرادخانه تسلیحات اتمی فرانسه است.

ماکرون قرار است امروز (شنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کند.

در همین حال، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان نیز در جریان آغاز به کار کنفرانس مذکور بی‌اعتنایی آمریکا به وظایف بین‌المللی‌اش را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به افزایش یک روند مخرب در سیاست‌های جهانی هشدار داد.

وی ادامه داد:‌ هر سال، ما از هدف همکاری بین‌المللی برای ایجاد جهانی صلح آمیزتر دور می‌شویم.

رئیس جمهوری آلمان همچنین قدرت‌های جهانی روسیه و چین را مورد انتقاد قرار داد و افزود: نزدیکترین متحد ما آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ ایده جامعه بین المللی را رد می کند.

وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس نیز گفت، بابت شکست نابخشودنی جامعه بین‌المللی درباره درگیری‌های سوریه به شدت ناراحت است و تاسف خود را بابت ناکامی طرح صلح لیبی که اخیرا در برلین تضمین شده بود، ابراز کرد و ادامه داد:‌ ما بیش از آنچه بتوانیم تصورش را کنیم با بحران‌های جدی و رویدادهای وحشتناک روبرو هستیم.

همچنین "معامله قرن" قرار است در کنفرانس سال جاری میلادی امنیتی مونیخ محور اصلی گفت‌وگوها باشد. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا این طرح را مورد انتقاد قرار داده و از وزرای خارجی اتحادیه خواسته تا ایده‌های خود را برای پیشبرد صلح ارائه کنند.

در حاشیه این کنفرانس همچنین کوزوو و صربستان توافق مورد حمایت آمریکا برای ایجاد راه‌های ارتباطی زمینی و ریلی را امضا کردند.

هاشم تاچی، رئیس جمهوری کوزوو در توییتر خود پس از امضای این توافق نوشت: یک نقطه عطف دیگر رخ داد.

رئیس جمهوری صربستان نیز تمایل خود را ابراز کرد و در توییتی نوشت: احساس می‌کنیم که این توافق ما را به سمت آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد و ما صلح را برای دهه‌های آتی تضمین می‌کنیم.

در جریان برگزاری این کنفرانس، هزاران مامور پلیس در خیابان‌های مونیخ مستقر شده‌اند. چندین راهپیمایی اعتراضی قرار است برگزار شود که در یکی از آنها امروز (شنبه) ۴۰۰۰ تن شرکت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان