//
کدخبر: ۲۴۳۹۸۳ //

فشار دوباره آمریکا به چین برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای

ایالات متحده بار دیگر بر چین به منظور پیوستن به مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با واشنگتن و مسکو فشار آورد و تلاش دارد بر مخالفت دیرینه پکن برای وارد شدن به چنین مذاکراتی غلبه کند.

فشار دوباره آمریکا به چین برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت: چین مدت‌هاست گفته است که هرگز وارد مسابقه تسلیحاتی نمی‌شود و به دنبال برابری عددی با ایالات متحده و روسیه نیست. اکنون زمان آن رسیده است که چین به وعده‌اش عمل کرده و ثابت کند که یک بازیگر مسئول بین‌المللی است.  

زرادخانه هسته‌ای ایالات متحده و روسیه با چین قابل مقایسه نیست اما تحرکات نظامی پکن در منطقه آسیا – پاسیفیک زنگ هشداری برای متحدان آمریکا و سیاستگذاران به صدا درآورده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال ترغیب چین برای پیوستن به ایالات متحده و روسیه در مذاکرات بر سر یک توافق کنترل تسلیحاتی برای جایگزینی پیمان استارت جدید ۲۰۱۰ میان واشنگتن و مسکو است که فوریه سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

چین با رد پیشنهاد ترامپ تاکید دارد، نیروی هسته‌ای کوچکتر آن اهداف دفاعی داشته و هیچ تهدیدی ندارد.

یک مقام دولتی گفت: ادامه سکوت چین، عدم اطمینان در مورد اهداف آن‌ها ایجاد می‌کند و فقط نیاز به تمرکز مجدد بر بازدارندگی و آمادگی نظامی برای ایالات متحده را به وجود می‌آورد.

استارت جدید، تنها محدودیت‌های باقیمانده در مورد استقرار هسته‌ای ایالات متحده و روسیه را حفظ می‌کند. برخی کارشناسان و قانونگذاران پیشنهاد ترامپ برای گنجاندن پکن در معاهده جدید را با هدف از بین بردن استارت جدید و خاتمه دادن به محدودیت در استقرار ایالات متحده خوانده‌اند.

معاهده استارت جدید، ایالات متحده و روسیه را به استقرار ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌ای، پایین‌ترین سطح در چند دهه، محدود کرده و موشک‌ها و بمب‌افکن‌های مستقر در زمین و زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های آن‌ها را محدود کرده است. برآورد می‌شود چین ۳۰۰ سلاح هسته‌ای داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان