//
کدخبر: ۱۹۷۵۷۹ //

دعوت ترامپ از اون برای دیدار در منطقه مرزی دو کره

رئیس‌جمهوری آمریکا از تمایل خود برای دیدار با رهبر کره‌شمالی در جریان سفر پیش روی خود به کره‌جنوبی سخن گفت.

دعوت ترامپ از اون برای دیدار در منطقه مرزی دو کره
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ در ژاپن به‌سرمی‌برد، امروز (شنبه) عازم کره‌جنوبی می‌شود؛ سفری که همراه با مون جائه‌-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی انجام خواهد شد.

وی در توئیتر نوشت: پس از چندین دیدار بسیار مهم، از جمله دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، ژاپن را به مقصد کره جنوبی (همراه با رئیس‌جمهور مون) ترک خواهم کرد.

دونالد ترامپ افزود، اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، «دیداری با او در مرز/منطقه غیرنظامی خواهم داشت تا دستش را بفشارم و سلامی بکنم.

مقامات ایالات متحده و کره شمالی از زمان نشست ویتنام در اسفند ماه گذشته که بی‌حاصل ماند، هیچ دیدار رسمی نداشته‌اند اما به دنبال مکاتبات اخیر دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بحث درباره از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک میان دو کشور برای دستیابی به توافق بار دیگر شدت یافته است.

محتوای نامه‌های دو رهبر منتشر نشده، اما ترامپ نامه او را «زیبا» توصیف کرده و آقای کیم نیز متقابلاً نامه وی را «فوق‌العاده» خوانده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق برنامه از پیش اعلام شده، ترامپ روز یک‌شنبه با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد و پس از آن روانه واشنگتن می‌شود اما حال ممکن است تغییراتی جزئی در این برنامه ایجاد شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: من فقط می‌خواستم بدانم که آیا او تمایل دارد دیداری داشته باشیم. اگر او بخواهد دیدار کنیم، من به منطقه مرزی می‌روم و برای دو دقیقه‌ای همدیگر را می‌بینیم. همین فقط، اما همین هم خوب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان