//
کدخبر: ۲۴۳۸۸۰ //

دادستان کل آمریکا: توئیت‌های ترامپ مانع از انجام وظایف وزارت دادگستری شده‌اند

دادستان کل آمریکا در حالی اظهار داشت توئیت‌های رئیس‌جمهور مانع از انجام وظایفش می‌شود که به گفته برخی کارشناسان، در پس پرده وزارت دادگستری در حال پیش بردن درخواست‌های کاخ سفید است.

دادستان کل آمریکا: توئیت‌های ترامپ مانع از انجام وظایف وزارت دادگستری شده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه گفت، پیام‌های توئیتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور مانع از انجام وظایف او شده‌اند.

به نوشته روزنامه «گاردین»،‌ بار در مصاحبه‌ای گفت می‌داند انتقادهایش باعث واکنش تند ترامپ می‌شود  زیرا او تحمل شنیدن انتقاد از سوی هیچکس را ندارد. با این حال عزم او بر این است که بدون تأثیر گرفتن از افرادی خارج از وزرات دادگستری از جمله رئیس‌جمهور، وظایفش را انجام دهد.

بار گفت: «معتقدم زمان آن رسیده است که [ترامپ] توئیت زدن درباره پرونده‌های قضایی وزارت دادگستری را متوقف کند». او تأکید کرد ترامپ «هرگز از او درخواست نکرده درباره پرونده‌ای قضایی کاری انجام دهد» ولی اظهارات او قدرت اختیار او را پایمال می‌کند.

بار همچنین در مصاحبه روز پنچشنبه خود گفت اظهارنظرهای عمومی و توئیت‌های ترامپ درباره وزارت دادگستری و پرونده‌های در حال بررسی در آن، «انجام کارهایم و اطمینان یافتن از هماهنگی دادگاه‌ها و دادستان‌های وزارت دادگستری را غیرممکن می‌کند».

وی افزود: «هیچکس نمی‌تواند برای من قلدری کند یا مرا تحت تأثیر قرار دهد. خواه کنگره باشد، تحریریه یک روزنامه باشد یا رئیس‌جمهور. کاری که درست باشد را انجام می‌دهم و می‌دانید.. نمی‌توانم در اینجا با پس‌زمینه‌ای از اظهاراتی که سطحم را پایین می‌آورند کارم را انجام دهم».

علی‌رغم آنکه بار اصرار دارد نمی‌خواهد زیر بار«قلدری» ترامپ برود، برخی صاحب‌نظران و کارشناسان درخصوص تلاش بار برای فاصله گرفتن از رئیس‌جمهور آمریکا شک دارند.

«متیو میلر» از مقامات وزارت دادگستری دولت پیشین آمریکا در این باره گفت: «گول این یکی را نخورید. بار به رئیس‌جمهور می‌گوید پالس‌هایی که می‌فرستد کارش را به لحاظ سیاسی برای رسیدن به نتیجه‌ای که او (ترامپ) می‌خواهد برسد دشوار می‌کند. اگر ترامپ فقط خفه شود، بار می‌تواند به‌طور مؤثرتری ترتیب کارها را بدهد».

بار در حالی این اظهارات را در مصاحبه‌اش بیان کرد که ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) باید برای ارائه توضیح درباره «بحران حاکمیت قانون در آمریکا» به کنگره برود.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا «راجر استون» مشاور ترامپ را به پنهان‌کاری درباره انتقال اطلاعات به ویکی‌لیکس در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ متهم کرد.

دادستانی آمریکا دو ماه پیش در جلسه محاکمه استون اعلام کرد که او به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه شهادت سپتامبر ۲۰۱۷ دروغ گفته است. وی به نمایندگان آمریکایی گفته بود که هیچ ارتباطی با سایت ویکی‌لیکس یا حتی کارزار ترامپ درباره ویکی‌لیکس نداشته است. استون همچنین درباره هویت میانجی خود نیز دروغ گفته بود.

راجر استون روز دوشنبه به جرم ۷ مورد ادعای دروغ و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، به ۹ سال حبس محکوم شد.

مداخله وزارت دادگستری برای کاهش حکم راجر استون به کناره‌گیری چهار دادستان از این پرونده منتج شد. همچنین یکی از این چهار مقام قضایی از سمت خود به عنوان دادستان فدرال استعفا کرد.

وزارت دادگستری دلیل کاهش حکم حبس استون را «کهولت سن، [مشکلاتی در زمینه] سلامتی، شرایط شخصی و نداشتن سابقه» عنوان کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان