//
کدخبر: ۱۹۴۴۰۲ //

سیا زیر ذره‌بین وزارت دادگستری آمریکا درباره منشأ تحقیقات مربوط به مداخله روسیه

رسانه‌های محلی امروز (پنج‌شنبه) به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد از مقامات ارشد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره منشأ تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا سوال کند.

سیا زیر ذره‌بین وزارت دادگستری آمریکا درباره منشأ تحقیقات مربوط به مداخله روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در ماه آوریل گزارشی را منتشر کرده و خلاصه‌ای را درباره تحقیقات دو ساله‌اش درباره تبانی ادعا شده میان روسیه و کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که هر دو طرف آن را رد کرده‌اند، ارائه داد. این گزارش هیچ سند و مدرکی را در خصوص تبانی میان آن‌ها ارائه نکرد. به علاوه ویلیام بار دادستان کل آمریکا به این نتیجه رسید که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی مولر نتوانست اتهام وارد شده به ترامپ در خصوص مانع تراشی در مسیر اجرای عدالت را ثابت کند.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزارت دادگستری آمریکا نگاه دقیقی به این تحقیقات سیا خواهد داشت و دست کم با یکی از مقامات ارشد ضد اطلاعاتی و یکی از تحلیل‌گران ارشد که هر دو در بررسی مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات آمریکا شرکت داشتند مصاحبه خواهد کرد.

برخی از این افسران سازمان سیا که وزارت دادگستری می‌خواهد با آن‌ها جلسه پرسش و پاسخی داشته باشد در حال حاضر مصاحبه‌هایی را با کمیته اطلاعات سنا انجام داده‌اند که به دنبال آن مشخص شد این مقامات هیچ تخلفی در فعالیت‌شان انجام نداده‌اند.

اگرچه سازمان سیا هیچ درخواست رسمی دریافت نکرده اما مقامات مجری قانون ظاهراً به مقامات اطلاعاتی گفته‌اند که جان دورهام دادستان آمریکا در کنتی کت می‌خواهد این مصاحبه‌ها را انجام دهد. وی از سوی ویلیام بار منصوب شده و ویلیام بار بر روند بررسی تحقیقات ضد اطلاعاتی نظارت خواهد داشت. بار می‌خواهد متوجه شود که چطور سازمان سیا به این نتیجه رسیده که روسیه قصد خرابکاری در انتخابات ۲۰۱۶ را داشته و همچنین اطلاعات بیشتری درباره منابع و ارتباطات سازمان سیا با دفتر تحقیقات فدرال آمریکا SBI (دفتر مدیر اطلاعات ملی) به دست آورد.

سازمان سیا ظاهراً نسبت به این مصاحبه‌های برنامه‌ریزی شده نگران است اگرچه مصاحبه توسط وزارت دادگستری یک تحقیق کیفری محسوب نمی‌شود.

در همین حال جینا هاسپل مدیر سازمان سیا ظاهراً به وزارت دادگستری اعلام کرده که آژانس‌ او آماده همکاری است گرچه وی همچنان قصد دارد تا از اطلاعات مهم و حیاتی حفاظت کند.

وزارت دادگستری آمریکا در حالی که این بررسی‌ها را انجام می‌دهد نه تنها فعالیت‌های سازمان سیا را بررسی خواهد کرد بلکه عملکرد دفتر مدیر اطلاعات ملی و برخی دیگر از نهادها را نیز مطالعه خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان