//
کدخبر: ۲۴۳۸۵۹ //

پامپئو: با وجود پیشرفت در مذاکرات طالبان و آمریکا اما هنوز گام‌هایی باقی است

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات قطر اعلام کرد که در مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت‌های محسوسی صورت گرفته، اما تا رسیدن به مقصد گام‌هایی باقی است.

پامپئو: با وجود پیشرفت در مذاکرات طالبان و آمریکا اما هنوز گام‌هایی باقی است
به گزارش فرتاک نیوز،

«مایک پامپئو» اظهار داشت که پیشرفت‌های محسوسی در روند مذاکرات صلح با طالبان به وجود آمده و گامهای مهمی نیز برداشته شده است.

وی افزود با وجود پیشرفت‌های قابل توجه اما هنوز تا رسیدن به مقصد گامهایی باقی است.

وزیرامور خارجه آمریکا گفت باید میزان خشونت‌ها در افغانستان کاسته شود.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آی‌هارت (iHeart) تاکید کرد که خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل تصریح کرد که رسیدن به توافق سیاسی بهترین راه حل برای افغانستان است و پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده که به زودی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش دویچه وله، منابع آگاه نیز به رویترز گفته‌اند که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان ممکن است که در ماه فوریه به امضاء رسد.

با این حال، طالبان در حالی که با آمریکا مذاکره می‌کند، اما از گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان سر باز می‌زند.

در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان برای امضای توافقنامه صلح جریان دارد، اما فرماندهان این گروه از آمادگی برای آغاز عملیات بهاری خبر می‌دهند.

اخیراً نیز «تلگراف» گزارش داد که رهبران نظامی طالبان به تیم مذاکره کننده خود گفته‌اند که روند آهسته مذاکرات باعث لطمه زدن به عملیات سالانه بهاری این گروه و تضعیف عزم مبارزانشان می‌شود.

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که برای پایان دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت‌هایش را در روند مذاکرات انجام داده و آمریکایی‌ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت‌وگوها انجام دهند.

برخی از کارشناسان معتقدند که حتی اگر توافقنامه آمریکا و طالبان به امضا هم برسد اما دوامی نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان