//
کدخبر: ۲۴۲۸۰۸ //

سفیر آمریکا: با الحاق خودسرانه اراضی کرانه باختری حمایت آمریکا را نخواهید داشت

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی امروز (یکشنبه) گفت، گام‌های یک‌جانبه اسرائیل برای الحاق اراضی کرانه باختری حمایت آمریکا از چنین طرح‌هایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سفیر آمریکا: با الحاق خودسرانه اراضی کرانه باختری حمایت آمریکا را نخواهید داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه گفت اسرائیل تدوین نقشه‌های الحاق اراضی در کرانه باختری را طبق طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ آغاز می‌کند؛ همان مناطقی که فلسطینی‌ها برای تشکیل یک کشور مستقل می‌خواهند.

این سخنان اما با واکنش دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مواجه شد. او در پیامی توییتری نوشت: «دیدگاه رئیس جمهور ترامپ برای صلح، حاصل سه سال رایزنی نزدیک با نتانیاهو و کارکنان ارشد آن‌هاست. اسرائیل در حال تکمیل روند رسم نقشه‌ از طریق یک کمیته مشترک آمریکایی – اسرائیلی است. هرگونه اقدام یک‌جانبه پیش از تکمیل روند این کمیته، این "طرح" (معامله قرن) و "به رسمیت شناختن آمریکا" را به خطر می‌اندازد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال رسم نقشه‌ای از اراضی هستیم که طبق طرح دونالد ترامپ جزئی از "اسرائیل" خواهند بود، این کار زمان زیادی طول نخواهد کشید و ظرف چند هفته آتی تکمیل خواهد شد. این منطقه شامل تمام شهرک‌های اسرائیلی و دره اردن خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان