//
کدخبر: ۲۴۲۳۳۵ //

معاون رئیس پارلمان عراق خطاب به آمریکا: فوراً از عراق خارج شوید

معاون اول رئیس پارلمان عراق در واکنش به مداخلات مکرر سفارت آمریکا در امور داخلی این کشور، گفت که واشنگتن باید هرچه سریعتر خروج نیروهای آمریکا از عراق را آغاز کند.

معاون رئیس پارلمان عراق خطاب به آمریکا: فوراً از عراق خارج شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز پنج‌شنبه شدیداً به دخالت‌های سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد و گفت که آمریکا در عراق به دنبال توطئه است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه دفتر کعبی خطاب به آمریکا آمده است: «پیشتر به شما گفته بودیم که در امور [داخلی] عراق دخالت نکنید؛ چرا که مردم عراق به خوبی به حجم توطئه‌ها و نقشه‌های شما واقف است و می‌داند که شما به دنبال خیر و نیکی آن‌ها نیستید».

این مقام عراقی بار دیگر درخواست خود در خصوص خروج فوری نظامیان آمریکا از عراق را تکرار کرد و گفت: «آمریکا باید تحرکات عملی و جدی برای آغاز خروج فوری نیروهایش از خاک عراق را انجام دهد».

سفارت آمریکا دیروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مداخله‌آمیز از دولت عراق خواسته بود تا جلوی آنچه «سرکوب معترضان» در شهر نجف خوانده را بگیرد.

احساسات ضد آمریکایی بعد از سلسله ترورهای آمریکا علیه نیروهای مقاومت که به شهادت نیروهای الحشد الشعبی در القائم و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی در سیزدهم دی ماه منجر شد، افزایش یافته است.

قانون‌گذاران عراقی در اعتراض به این جنایت و ترور و افشای هم‌دستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در حملات مشکوک به نیروهای الحشد در تابستان گذشته، لایحه قانون اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق را ۱۵ دی ماه تصویب کردند و از دولت خواستند همه توافق‌ها و هم‌کاری‌های نظامی با آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی را لغو کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان