//
کدخبر: ۲۴۲۲۴۷ //

پاکستان از تمایل طالبان برای کاهش خشونت ها استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از تمایل گروه طالبان برای کاهش خشونت ها در افغانستان و پیشبرد گفت وگوهای صلح استقبال کرد.

پاکستان از تمایل طالبان برای کاهش خشونت ها استقبال کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«عایشه فاروقی» در نشست خبری هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی در اسلام آباد، تمایل طالبان برای خشونت زدایی را پیشرفت خوب در مسیر پیشبرد مذاکرات و گامی موثر برای توافق صلح توصیف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری صلح میان واشنگتن و طالبان به نتیجه منطقی برسد که منجر به عملیاتی شدن فرآیند گفت وگوها میان تمامی گروه ها در افغانستان شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت که این کشور از نزدیک تحولات مربوط به مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان را دنبال کرده و این موضوع را نیز در جریان سفر اخیر زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به اسلام آباد مطرح کرد.

اواخر دیماه امسال وزیر امور خارجه پاکستان از موافقت گروه طالبان برای کاهش خشونت ها در افغانستان خبر داد و گفت:این موافقت می‌تواند پیشرفت خوبی در روند صلح باشد.

رسانه های پاکستان اعلام کردند: اسلام آباد که پیش تر نیز نگرانی خود را نسبت به اقدامات آمریکا فراتر از صلح افغانستان ابراز کرده بود، اکنون از مقامات دولت ترامپ مصرانه خواستار اجتناب از تشدید اوضاع بوده و بر استفاده از ابزار دیپلماسی برای حل اختلافات تاکید دارد.

سفر آتی اردوغان به پاکستان

عایشه فاروقی گفت: برنامه ریزی سفر رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به پاکستان در حال نهایی شدن است که هدف اصلی آن تحکیم روابط موجود میان دو کشور می باشد.

منابع خبری اعلام کردند: اردوغان قرار است پنجشنبه هفته آینده (۲۴ بهمن) سفر دو روزه رسمی به اسلام آباد انجام دهد. رئیس جمهوری ترکیه علاوه بر دیدار با مقام های عالی رتبه دولت پاکستان، در نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنا نیز سخنرانی خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان