//
کدخبر: ۲۴۲۲۲۲ //

اعتراف امارات به نشست محرمانه با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید

امارات متحده عربی به نشست محرمانه خود با مسئولان رژیم صهیونیستی در کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

اعتراف امارات به نشست محرمانه با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری عربی 21 دولت امارات اعتراف کرد که مسئولان این کشور در کاخ سفید نشستی با نمایندگان رژیم صهیونیستی علیه ایران برگزار کرده‌اند.

شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع انجام چنین دیداری را تایید کرد، اما محتوای این دیدار را فاش نکرد، در عین حال مقامات اسرائیلی در این باره اظهار نظر نکردند.

سایت «آکسیوس» و رسانه های بین‌المللی دیگر گزارش‌هایی درباره این نشست منتشر کرده و اظهاراتی از مقامات آمریکایی در این خصوص مبنی بر انجام مذاکراتی جهت هماهنگی یک موضع سیاسی ضد ایران در این جلسه نقل کردند.

این وب‌سایت به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی و آمریکایی نوشت که این نشست که در 17 دسامبر گذشته در کاخ سفید برگزار شد٬ ضمن مجموعه اقدامات دولت «دونالد ترامپ» برای تسهیل و عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و کشورهای عربی بود.

منابع آمریکایی و صهیونیستی همچنین اعلام کردند که درنشست مذکور درباره پیمان «عدم تجاوز» میان امارات و رژیم صهیونیستی بحث شده است.

منابع مذکور اضافه کردند که این توافق٬ گامی در جهت هموار کردن راه عادی‌سازی روابط میان دو طرف بوده و البته «جارد کوشنر» داماد و مشاور اعظم ترامپ نقش اصلی این طرح را بر عهده داشته است.

اما آمریکا برگزاری این نشست را تایید و یا جزئیات آن را فاش نکرده است. در همین راستا یک مسئول آمریکایی اظهار داشت که در زمانی که ایالات متحده به دنبال گسترش روابط با هم‌پیمانان و شرکای اصلی خود در خاورمیانه است؛ جزئیات مذاکرات دیپلماتیک خود را در این خصوص فاش نمی‌کند.

امارات و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند؛ اما در دوره گذشته شاهد برخی علائم نزدیکی میان دو طرف بودیم؛ جایی که «میری رگیو» وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی در اکتبر 2018 وارد ابوظبی شد و «یسرائیل کاتس» وزیرخارجه رژیم اسرائیل نیز تابستان گذشته به پایتخت امارات سفر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان