//
کدخبر: ۲۳۶۳۱۳ //

رأی گیری برای قطعنامه«محدودسازی اختیارترامپ برای جنگ علیه ایران»

مجلس نمایندگان آمریکا امروز قطعنامه محدودسازی اختیار رئیس جمهور کنونی این کشور برای ورود به تعارض نظامی با ایران را به رأی می گذارد.

رأی گیری برای قطعنامه«محدودسازی اختیارترامپ برای جنگ علیه ایران»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، با تشدید نگرانی قانونگذاران آمریکا از افزایش تنشها میان تهران- واشنگتن و احتمال بروز جنگ میان دو کشور، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه قطعنامه محدود سازی اختیار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای ورود به هرگونه تعارض نظامی علیه ایران را به رأی می‌گذارد.

احتمال می‌رود که این قطعنامه به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا برسد.

این رأی گیری قرار است بعدازظهر روز پنج شنبه به وقت محلی در مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکراتهاست، برگزار شود. این قطعنامه در صورت تصویب، به مجلس سنا ارسال خواهد شد؛ جایی که سرنوشت آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

با وجود آنکه هم حزبیان ترامپ- جمهوریخواهان- ۵۳ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار خود دارند، اما دست کم دوتن از سناتورهای جمهوریخواه- رند پال و مایک لی- حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کرده اند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که «حمله پهپادی هفته گذشته این کشور که به کشته شدن سردار قاسم سلیمانی انجامید، امنیت بیشتری برای مردم آمریکا به ارمغان نیاورد.

وی در ادامه کاخ سفید را به دلیل کوتاهی در انجام مشورت و رایزنی با کنگره پیش از این حمله مقصر دانست. پلوسی در یک کنفرانس خبری گفت که این اقدام کاخ سفید «اهانت آمیز» بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «از نظر ما، هفته گذشته رئیس جمهور- دولت- علیه ایران به یک حمله تحریک آمیز و نامتناسب دست زد، حمله‌ای که مردم آمریکا را در معرض خطر قرار داد».

گفتنی است که ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات پلوسی، با انتشار یک پیام توئیتری او را فردی «دیوانه» خواند و ابراز امیدواری کرد که تمام اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به این قطعنامه رأی مخالف دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان