//
کدخبر: ۲۴۲۱۴۵ //

مقابله پدافندی سوریه با موشک‌های اسرائیل در آسمان دمشق

سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تعدادی اهداف متخاصم علیه بخش‌های غربی و جنوبی پایتخت این کشور را دفع کردند.

مقابله پدافندی سوریه با موشک‌های اسرائیل در آسمان دمشق
به گزارش فرتاک نیوز،

 ‌یک منبع امنیتی صبح امروز (پنج‌شنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه حملات تعدادی موشک را که منبع آن اسرائیل بود، دفع کردند.

این منبع تصریح کرد: موشک‌ها قصد داشتند اطراف پایتخت از بخش جنوب غربی را هدف قرار دهند. به گفته این منبع، این حملات چند ساعت ادامه داشت.

براساس اظهارات این منبع امنیتی، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موج چهارم حملات موشکی اسرائیل را رهگیری کردند، این موشک‌ها از اراضی اشغالی سوریه به سمت غرب و جنوب دمشق شلیک شده بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه تعدادی اهداف متخاصم را ساقط کردند.

براساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک، موشک‌هایی که اطراف دمشق را هدف قرار داده بودند توسط جنگنده‌های اسرائیلی از آسمان جولان اشغالی سوریه شلیک شدند که پنج مورد آنها رهگیری و ساقط شد و در عین حال در آسمان دمشق سامانه‌های دفاع هوایی در منطقه جنوب با موشک‌های دیگری مقابله کردند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، صدای چندین انفجار در مناطق مختلف دمشق از ساعت یک و چهار بامداد پنج‌شنبه شنیده شد و تلویزیون سوریه تصاویر آتش‌سوزی حاصل از انفجارها را پخش کرد.

به گفته این خبرنگار، آرامش با توقف موج حملات اسرائیل کاملا به حریم هوایی دمشق بازگشت.

در این راستا خبرگزاری سانا گزارش داد، موشک‌های اسرائیلی منطقه الکسوه، مرج السلطان و پل بغداد در نزدیکی دمشق و جنوب ارزع در استان جنوبی درعا را هدف قرار داده بودند که سامانه‌های پدافندی سویه توانستند اکثر موشک‌های متجاوز را قبل از رسیدن به اهداف‌شان ساقط کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان