//
کدخبر: ۲۴۱۹۶۰ //

اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه با روسیه روابط عمیقی داریم و مسکو باید حساسیت ما در زمینه سوریه را درک کند، اظهار داشت: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم.

اردوغان: قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه برای دور ماندن از جنگ داخلی سوریه از سال 2011 تاکنون صبر زیادی به خرج دادیم، گفت: براساس توافق ترکیه با سوریه که سال 1986 در آدانا امضا شد ما حق مبارزه با تروریسم در خاک این کشور را داریم.

وی افزود: در چارچوب روند آستانه، ادلب، حمص و حماه را مناطق کاهش تنش اعلام کردیم اما دمشق به آن پایبند نبود. از ما می‌پرسند که چه‌کاری در سوریه دارید. من هم می‌پرسم که شما در این کشور چه‌کاری دارید؟

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه شاهد ناکارآمدی روند آستانه هستیم، اظهار داشت: حمله به نیروهای‌ ارتش ما توسط حکومت اسد، آغاز دور جدیدی برای ترکیه در سوریه است.

اردوغان گفت: تاکنون یک میلیون نفر از مناطق تحت کنترل ترکیه در ادلب روانه مرزهای کشورمان شده‌اند. کس حق گذاشتن این بار بر شانه‌های ترکیه را ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امنیت نیروهای ترکیه در ادلب تامین نشود خودمان این کار را انجام خواهیم داد و کسی حق اعتراض ندارد، افزود: نیروهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه هرگاه صلاح بدانند، عملیات انجام خواهند داد. اگر نیروهای اسد تا آخر فوریه از نقاط نظارتی ما عقب‌نشینی نکنند، ترکیه آنها را وادار به این کار خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: با روسیه روابط عمیقی داریم. مسکو باید حساسیت ما در زمینه سوریه را درک کند. قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان