//
کدخبر: ۲۴۱۶۷۷ //

حماس و جهاد اسلامی دیدار مقام سودانی با نتانیاهو را محکوم کردند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی دوشنبه شب دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «عبدالفتاح برهان» رییس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا را محکوم کردند.

حماس و جهاد اسلامی دیدار مقام سودانی با نتانیاهو را محکوم کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از المیادین، حماس اعلام کرد؛ این دیدارها که به منظور عادی سازی روابط صورت می گیرد، رژیم اشغالگر را به تداوم جنایت ها، تجاوز به حقوق مردم فلسطین و هتک حرمت مقدسات دینی ترغیب می کند.

حماس افزوده است: چنین دیدارهایی رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای تداوم انکار حقوق مشروع مردم ما تشویق می کند.

جنبش جهاد اسلامی نیز با محکوم کردن دیدار عبدالفتاح برهان با نتانیاهو، اعلام کرد که این نشست، هرگز بیانگر موضع واقعی و شناخته شده مردم سودان در حمایت از مسأله فلسطین نیست.

در همین پیوند، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز دیدار رییس شورای حاکمیتی سودان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: این دیدار خنجری از پشت به مردم فلسطین است و نقض آشکار طرح صلح عربی است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز از مردم سودان و جنبش مردمی این کشور خواست تا دیدار عبدالفتاح و با نتانیاهو را محکوم و با هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برخورد کنند.

«عبدالفتاح برهان» رییس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه در اوگاندا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره عادی سازی روابط گفت وگو کرد.

منابع صهیونیستی گزارش دادند؛ نتانیاهو در این دیدار از برهان خواسته است تا سودان اجازه پرواز هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی این کشور را بدهد.

بر اساس این گزارش، رییس شورای حاکمیتی سودان نیز از نتانیاهو خواسته است تا با میانجیگری برای کاهش تحریم های آمریکا علیه این کشور و خروج سودان فهرست تروریسم اقدام کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان