//
کدخبر: ۲۴۰۷۹۱ //

آخرین آمار واردات نفت چین از ایران

آمار گمرکی چین نشان داد این کشور با وجود فشار دولت آمریکا برای متوقف کردن صادرات ایران، در دسامبر خرید نفت از ایران را حفظ کرد و عمده این نفت احتمالا در مخازن دولتی جای گرفت.

آخرین آمار واردات نفت چین از ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

آمار گمرکی چین نشان داد واردات نفت چین از ایران در دسامبر به حدود ۴۰۵ هزار تن رسید و حجم سالانه به ۱۴.۷۷ میلیون تن بالغ شد که نصف میزان واردات سال ۲۰۱۸ بود.

واردات نفت چین از عربستان سعودی در دسامبر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ ثابت بود اما برای کل سال ۲۰۱۹ حدود ۴۷ درصد رشد کرد.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۸۳.۳۲ میلیون تن معادل ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد و صادراتش در دسامبر ۶.۹۹ میلیون تن بود.

روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین بود، در سال ۲۰۱۹ رکورد ۷۷.۶۴ میلیون تن معادل ۱.۵۵ میلیون بشکه در روز صادرات داشت که ۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد داشت. تقاضای پالایشگاههای مستقل چینی برای نفت اسپوی روسیه، به بالا رفتن این آمار کمک کرد.

واردات چین از آمریکا تحت تاثیر ادامه جنگ تجاری در سال ۲۰۱۹ به شدت افت کرد و تقریبا نصف شد و به ۶.۳۵ میلیون تن رسید و این غول آسیایی در دسامبر وارداتی نداشت.

با این حال انتظار می‌رود تحت فاز اول توافق تجاری که میان دو کشور منعقد شده است، پکن خرید نفت آمریکا را در سال ۲۰۲۰ افزایش دهد. چین موافقت کرده است در دو سال آینده حداقل ۵۲.۴ میلیارد دلار محصولات انرژی آمریکایی را خریداری کند.

واردات بالاتر نفت آمریکا باعث خواهد شد واردکنندگان چینی سفارش گریدهای گران‌تر از نقاطی مانند برزیل و غرب آمریکا را کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، واردات مستقیم نفت از ونزوئلا در دسامبر برای سومین ماه متوالی متوقف ماند زیرا شرکت ملی نفت چین که مشتری نفتی اصلی کاراکاس است، به منظور اجتناب از نقض تحریمهای ثانویه آمریکا از خرید نفت از این کشور آمریکای جنوبی خودداری کرد. واردات سالانه نفت از ونزوئلا حدود یک سوم کاهش پیدا کرد و ۱۱.۳۹ میلیون تن بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان