//
کدخبر: ۲۳۹۵۹۰ //

فتح: سرنوشت فلسطینی‌ ها را آمریکا و اسرائیل تعیین نمی‌کنند

«اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح روز شنبه در واکنش به طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» که قرار است به زودی از سوی "دونالد ترامپ" اعلام شود، طی بیانیه‌ای گفت: آمریکا و اسرائیل مالک فلسطین نیستند تا سرنوشت مردمش را تعیین کنند.

فتح: سرنوشت فلسطینی‌ ها را آمریکا و اسرائیل تعیین نمی‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، القواسمی افزود: طرح ادعایی کاخ سفید در خدمت منافع نتانیاهو در انتخابات مارس آینده است.

رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه گفت که پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

سخنگوی جنبش فتح اضافه کرد: ما مطمئن هستیم حق، اراده، پایداری و ثبات قدم مردم فلسطین در برابر ظلم و ستم پیروز خواهد شد.

وی تاکید کرد که طرح ادعایی صلح ترامپ تنها در تکمیل اعلامیه منحوس بالفور است.

دولت لندن دوم نوامبر سال ۱۹۱۷ در اعلامیه ای رسمی موسوم به «بیانیه بالفور» وعده تأسیس کشور یهودی را به «لرد روچیلد» سرمایه‌دار صهیونیست داد.

پیش از این نیز «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مسلمانان خواست که تکلیف خود را برای مقابله با طرح پیشنهادی آمریکا با عنوان "معامله قرن " که وجود فلسطین را هدف قرار داده است، انجام دهند.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معامله قرن «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌ های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.

براین اساس، طرح معامله قرن هیچ حقی را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان قایل نیست و تنها به بازگشت شمار ناچیزی از فلسطینیان اکتفا کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران معامله قرن را "سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی" دانسته است که تاکنون از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی ارایه شده و حقوق چندانی را برای فلسطینیان در نظر نگرفته است.

پیش تر به دنبال مطرح شدن طرح معامله قرن اعتراض زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عربی علیه آن مطرح شد.

با رونمایی از این معامله نیز می توان پیش بینی کرد که موج جدیدی از اعتراض ها در کشورهای مختلف جهان علیه این معامله به راه بیفتد که برخی آن را مولودی مرده می نامند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان