//
کدخبر: ۲۳۹۲۹۵ //

بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در ۹ ماه ابتدایی امسال در کشور پرداخت شده در حالی که مجموع هزینه سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدباقر نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک هزار و 800 میلیارد تومان برای جبران خسارت زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان هزار و 100 میلیارد تومان وام با کارمزد پایین و 700 میلیارد تومان وام بلاعوض برای بهسازی و ساخت منازل روستاییان خسارت دیده از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهور گفت: میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در کشور 38هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون 20 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت‌های مورد نیاز در بخش جاری کشور انجام شده و در بخش عمرانی هم 44 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در 9 ماهه امسال در کشور پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: تا پایان سال آینده هزار و 300 کیلومتر راه آهن را در کشور تامین بودجه میکنیم و تحویل می‌دهیم که راه آهن چابهاربه زاهدان یکی از این طرح‌هاست. در حوزه سد و دیگر طرح‌های عمرانی نیز برنامه‌های بسیاری را مشخص کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: برنامه ریزی لازم با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی شده تا خللی در پرداخت حقوق‌های ماهانه، یارانه و کمک هزینه معیشتی پیش نیاید. بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان کمک معیشتی هر ماه به افراد مستعد پرداخت می‌شود.

نوبخت افزود: بیستم هر ماه 3 هزار و  500 میلیارد تومان یارانه و قبل از 30 هر ماه 18 هزار میلیارد تومان حقوق واریز می‌شود.

وی بیان کرد: دشمنان با ایجاد تحریم‌های ظالمانه انتظار داشتند ما از پرداخت حقوق کارمندان خود بازبمانیم اما حتی یک روز معوقه واریز حقوق نداشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: تورم ماهانه از 3.2 دهم درصد به هشت دهم درصد تقلیل پیدا کرده، تورم نقطه‌ای از 27 درصد به 26 درصد و تورم سالانه از 40 درصد به 38 درصد کاهش پیدا کرده است. 24 هزار و 250 واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان ساخته و تعمیر می‌شود.

نوبخت ادامه داد: سالجاری در مقایسه با پارسال 41 درصد رشد پرداختی به کارمندان دولت را داشته ایم و آخرین اقدام در حوزه رتبه بندی فرهنگیان بود.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای برای ساخت 14 هزار و 100 واحد روستایی، 21 واحد شهری، ترمیم هشت هزار واحد شهری و روستایی، احداث و ترمیم پنج هزار واحد دامی و تهیه لوازم معیشتی 11 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 99 با همکاری دولت، بنیاد مسکن انقلاب و استانداری سیستان و بلوچستان امضا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۲۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان