//
کدخبر: ۲۳۸۷۴۰ //

نشست وزیران خارجه اروپا برای بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین

منابع آگاه از آغاز نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای به بررسی موضوع به رسمیت شناختن دولت فلسطین در بروکسل خبر دادند.

 نشست وزیران خارجه اروپا برای بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی موضوع به رسمیت شناختن دولت فلسطین در بروکسل آغاز شده است.

در همین راستا، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین اعلام کرد که این نشست در پاسخ به دعوت قبلی وزیر خارجه لوکزامبورگ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اعضای اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

وی افزود، در این نشست همچنین پرونده‌های مربوط به شهرک‌ سازی‌های اسرائیل و اظهارات مقامات این رژیم درباره الحاق غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی و همچنین لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس اشغالی بررسی می‌شود.

الفرا در ادامه گفت که برخی مقامات اتحادیه اروپا خواستار حل و فصل مسأله فلسطین هستند و معتقدند که حل و فصل مسأله فلسطین راه ورود به مسیر حل و فصل مسائل خاورمیانه است.

در همین حال، ژان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دوشنبه در آستانه برگزاری نشست مذکور طی سخنانی بار دیگر خواهان به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک دولت مستقل از طرف اروپاییان شد.

وی در این باره گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیامی قوی در پاسخ به سیاست آمریکا در قبال ساخت شهرک‌های اسرائیلی به شمار می‌رود.

آسلبورن در ادامه تصریح کرد: آمریکا معتقد است که سیاست‌هایش در قبال ساخت شهرک‌های اسرائیلی مخالف با قوانین بین‌المللی نیست اما ادامه چنین سیاستی از سوی واشنگتن راه حل "دو کشوری" را غیر ممکن می‌کند.

وی تأکید کرد، اتخاذ تصمیم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در تقابل با منافع آمریکا و رژیم اسرائیل نیست.

در همین راستا، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز در سخنانی در استانه برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا و مداخله سیاسی برای حفظ فرصت‌های صلح در راستای حل و فصل منازعه میان فلسطین و اسرائیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان