//
کدخبر: ۲۳۸۰۹۹ //

آسه‌آن درصدد قدرت بخشیدن به ساختار اقتصادی در سال ۲۰۲۰

وزیران امورخارجه کشورهای عضو آسه آن در اجلاس یک روزه خود در مورد اولویت‌ها و قدرت بخشیدن به ساختار اقتصادی این بلوک برای فعالیت در سال جدید میلادی به توافق رسیدند و اظهار داشتند که گفت و گو های عمیق و مثمر ثمر را برای توسعه اعضای این بلوک اقتصادی در سال ۲۰۲۰ پیگیری خواهند کرد.

 آسه‌آن درصدد قدرت بخشیدن به ساختار اقتصادی در سال ۲۰۲۰
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری شین هوا روز شنبه دراین زمینه گزارش داد: اولین اجلاس وزیران خارجه آسه آن در سال ۲۰۲۰ با موضوع "انسجام و پاسخگو ASEAN" در شهر Nha Trang ویتنام  تشکیل شد و همه اعضا برتقویت انسجام داخلی این بلوک اقتصادی آسیایی تاکید کردند.

طبق این گزارش معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ویتنام در نخستین اجلاس وزیران کشورهای عضو آسه آن در سال ۲۰۲۰ گفت: کشورهای عضو این اتحادیه، درصدد گسترش و تقویت روابط و تجارت خارجی با هدف قدرت بخشیدن به ساختار اقتصادی و سیاسی این بلوک منطقه ای از طریق انسجام درونی در سال جدید میلادی است

«فم بین مین» وزیرامورخارجه ویتنام همچنین گفت که وزیران شرکت کننده در بیانیه پایانی بر اهمیت تقویت وحدت آسه آن، انسجام، تعمیق روند ادغام اقتصادی در منطقه، تقویت تجارت و سرمایه گذاری های کلان بیشتردرون منطقه ای، تقویت ارتباطات و همکاری های زیرساختی تاکید کردند.

بخشی دیگری از بیانیه پایانی نخستین گردهمایی وزیران خارجه آسه آن در سال ۲۰۲۰ شامل  تقویت همکاری ها در توسعه پایدار، توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی بود.

اتحادیه جنوب شرق آسیا در سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا با هدف پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و گسترش همکاری های درون منطقه ای میان کشورهای عضو آغاز به کار کرد.

مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند اعضای دهگانه آسه‌آن را تشکیل می‌دهند و این کشورها در بیش از نیم قرن اخیر عمدتاً با ارزهای رایج بین‌المللی معاملات تجاری گسترده درون منطقه‌ای را انجام داده‌اند. جنوب شرق آسیا با جمعیتی افزون بر ۶۵۰ میلیون نفر یکی از بازارهای مهم و بالقوه جهانی محسوب می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان