//
کدخبر: ۲۳۷۲۹۸ //

سوئد ارتش دوران جنگ سرد را احیا می‌کند

وزیر دفاع سوئد افزایش بودجه دفاعی این کشور را در حالی مطرح کرده که مورد حمایت احزاب دولت هم واقع شده است چون سوئد به دنبال احیای نیروی ارتش دوران جنگ سرد است.

سوئد ارتش دوران جنگ سرد را احیا می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر هولت‌کویست، وزیر دفاع سوئد تاکید کرد که هزینه‌های دفاعی چندین بار از مه ۲۰۱۵ افزایش داشته است.

در پی اتمام جنگ سرد، ارتش سوئد به صورت تدریجی به یک نیروی واکنش متمرکز بر اقدامات و تلاش‌های بین‌المللی تبدیل شد. بودجه دفاعی این کشور نصف و تعداد سربازان هم چند بار کم شدند. اما امروز، سوئد در تلاش است تا نیروی دفاعی و ارتش خود را احیا کند.

به گفته وزیر دفاع سوئد، اوضاع سیاستگذاری امنیتی در شمال اروپا در طول زمان وخیم شده است و به همین دلیل، حمله‌ای مسلحانه یا استفاده از نیروی نظامی علیه سوئد را نمی‌توان مستثنی کرد. او گفت: ما در برهه‌ای زندگی می‌کنیم که اوضاع سریع در حال تغییر است. ما شاهد تنش‌های شدید سیاسی در سراسر جهان غرب هستیم. ما شاهد عدم پیش‌بینی‌های زیاد و تاثیرات و تضعیف ساختارهای دموکراتیک هستیم.

وزیر دفاع سوئد به رزمایش آمادگی نیروی اتمی روسیه در اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان نمونه‌ای از افزایش ناامنی در اطراف سوئد اشاره کرد و ادامه داد: این یک سیگنال سیاستگذاری قدرتمند امنیتی از جانب روسیه است. سوئد با تمام قوا علیه تسلیحات اتمی اقدام می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان