//
کدخبر: ۲۳۷۰۸۷ //
از سوی سخنگوی جانسون؛

نخست وزیری انگلیس درباره احضار سفیر ایران و برجام توضیح داد

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در ارتباط با احضار سفیر ایران در انگلیس توضیحاتی را ارائه داد.

نخست وزیری انگلیس درباره احضار سفیر ایران و برجام توضیح داد
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی دفتر «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در ارتباط با احضار سفیر ایران در لندن، این موضوع را مرتبط با بازداشت موقت سفیر کشورش در تهران عنوان کرد.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون همچنین در ارتباط با گام پنجم و نهایی ایران در برجام نیز مدعی شد: این موضوع نقض آشکار و غیرقابل قبول توافق هسته‌ای وین بود و نیاز به بررسی کامل و بیشتر این موضوع است.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون همچنین در ادامه گفت: ما به دنبال اطمینان خاطر کامل از این مسئله هستیم که بعد از این نقض برجام دوباره از سوی دولت ایران تکرار نخواهد شد.

در پایان، سخنگوی جانسون همچنین افزوده است که در جریان احضار سفیر ایران در لندن، پیام و اهداف ما به وی انتقال داده شده است.

ساعتی پیش،  وزارت خارجه انگلیس اقدام به احضار حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن کرد.

پیش از این در روز شنبه، «راب مک‌ایر»، سفیر انگلیس در ایران به‌دلیل آنچه «تحریک و سازمان‌دهی تحرکات مشکوک» مقابل دانشگاه امیرکبیر عنوان شده بود، برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.

در این ارتباط یک منبع امنیتی در ایران اعلام کرده است که مک‌ایر بعد از حضور مقابل دانشگاه، مشغول تحریک و ساماندهی معترضان بوده و  بعد از آنکه نیروهای امنیتی به او مشکوک شدند وی را داخل یک مغازه بازداشت کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان