//
کدخبر: ۲۳۶۲۰۴ //

نگرانی «تاکایف» از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

رئیس جمهور قزاقستان با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه گفت: خویشتنداری تمام طرف‌های درگیر و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک می تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

نگرانی «تاکایف» از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
به گزارش فرتاک نیوز،

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان جلسه‌ای را با موضوع بررسی اوضاع در منطقه خلیج فارس برگزار کرد.

جلسه مذکور با حضور  ریاست دفتر ریاست جمهوری، معاون نخست وزیر، دبیر شورای امنیت، رئیس کمیته امنیت ملی، وزرای امور خارجه، دفاع،کشور، رئیس ستاد مرکزی نیروهای مسلح قزاقستان در «نورسلطان» برگزار شد.

«مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه و مقامات سایر نهادهای قزاقستان در سخنانی ضمن این نشست در مورد وضعیت فعلی در خاورمیانه صحبت کردند.

تاکایف رئیس جمهور قزاقستان با ابراز نگرانی از  تشدید تنش‌ها در خاورمیانه گفت:  خویشتنداری تمام طرف‌های درگیر و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک می تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

در پایان این جلسه «تاکایف» دستور داد تا امنیت موسسات خارجی قزاقستان و پرسنل آنها در خاورمیانه تامین، اقدامات لازم برای تضمین امنیت نهادها و دفاتر شرکت های خارجی در قلمرو قزاقستان انجام و تجزیه و تحلیل اطلاعات دارای اهمیت عملی برای منافع ملی این کشور تقویت شوند.

طی این جلسه مسائل مربوط به توسعه اجتماعی و اقتصادی و تقویت پتانسیل دفاعی قزاقستان در شرایط تشدید وضعیت بین المللی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان