//
کدخبر: ۲۳۵۵۶۸ //

پیکر «ابومهدی المهندس» سه‌شنبه در بصره تشییع می‌شود

پیکر نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که امروز به همراه پیکرها سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سایر همرزمانش در ایران تشییع شد، فردا به عراق بازگردانده می‌شود.

پیکر «ابومهدی المهندس» سه‌شنبه در بصره تشییع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک منبع آگاه در فرودگاه بین‌المللی بصره؛ امروز (دوشنبه ۶ ژانویه)، گفت که پیکر «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، فردا (سه‌شنبه) از ایران به بصره بازگردانده خواهد شد و اقدامات لازم برای استقبال رسمی و مردمی در فرودگاه از پیکر وی صورت گرفته است.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: پیکر المهندس، ساعت هشت صبح فردا وارد فرودگاه بصره خواهد شد و طی مراسمی رسمی و مردمی استقبال نیز برگزار خواهد شد.

«اسعد العیدانی» استاندار بصره نیز از تعطیلی رسمی ادارات این استان در روز سه‌شنبه برای تشییع پیکر ابومهدی المهندس خبر داد.

امروز دوشنبه، آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران بر پیکرهای شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس و سایر همرزمانشان که در حمله بامداد جمعه آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند، در دانشگاه تهران نماز اقامه کرد.

امروز پیکر شهدای حمله آمریکا در جاده فرودگاه بغداد، در تهران شاهد استقبال و تشییع باشکوه و بی‌مانندی بود.

پیشتر نیز اعلام شده بود که پیکر نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به تهران منتقل شده و قرار است پس از انجام‌ آزمایش‌ها به نجف باز گردد و در قبرستان «وادی‌السلام» به خاک سپرده خواهد شد.

الحشدالشعبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شدت انفجار حمله تروریستی بامداد جمعه، تکه‌های پیکر ابومهدی المهندس با تکه‌هایی از پیکر یکی دیگر از شهدای الحشد الشعبی و پیکر سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ترکیب شده است.

در این بیانیه آمده است که پس از انجام عملیات دی‌ان‌ای،‌ پیکر المهندس به عراق بازخواهد گشت تا طبق وصیت وی، در قبرستان وادی‌السلام به خاک سپرده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان