//
کدخبر: ۲۳۴۸۰۸ //

آمریکا در مکزیک شرایط هشدار اعلام کرد

کنسولگری آمریکا در شهر «نوئوو لاردو» در مکزیک به کارمندان خود هشدار داد به دلیل وقوع چند مورد تیراندازی در این شهر، شب را در کنسولگری پناه گیرند.

آمریکا در مکزیک شرایط هشدار اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این کنسولگری در صفحه توییتر خود نوشت: کنسولگری گزارش هایی مبنی بر چند تیراندازی در شهر نوئوو لاردو دریافت کرده است و به کارکنان دولت آمریکا توصیه می شود در این مکان پناه گیرند.

در ادامه این توییت هشدارآمیز به کارمندان کنسولگری توصیه شده است از اخبار روز مطلع شوند و دوستان و خانواده هایشان را از سلامت خود باخبر کنند.

گزارش ها حاکی است که دستکم سه نفر هفته جاری در جریان درگیری های مسلحانه در این شهر کشته شدند.

این شهر در شمال مکزیک، یکی از چند شهری است که پناهجویان را از آمریکا می پذیرد.

«فرانسیسکو کابزا دی واکا» فرماندار ایالت «تامائولیپاس» مکزیک، کارتل های فعال در شمال شرق این کشور را عامل این خشونت ها برشمرد.  

چند هفته پیش ۹ زن و کودک آمریکایی در شمال مکزیک به ضرب گلوله قاچاقچیان مواد مخدر کشته شدند. پس از آن حمله، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار اعلان «جنگ» علیه کارتل‌های مواد مخدر مکزیک شد.

قتل عام شهروندان آمریکایی در شمال مکزیک، جنجال تازه ای در آمریکا به پا کرده است آن هم درست زمانی که ترامپ بر سرعت کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده افزوده است. ۹۱۰۹

بیش از ۲۵۰ هزار مکزیکی از سال ۲۰۰۷ میلادی، در جریان خشونت های فراگیر در این کشور کشته شده اند. اکثر این افراد، قربانی خشونت های کارتل های مواد مخدر بوده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان