//
کدخبر: ۲۳۴۲۷۶ //

برجام و روابط دو کشور محور مذاکرات ظریف با همتای چینی

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است ظهر امروز سه شنبه (به وقت محلی) در دیدار با همتای چینی خود در مورد برجام، روابط دو کشور و مسایل مهم منطقه ای و بین‌المللی گفت و گو کرد.

برجام و روابط دو کشور محور مذاکرات ظریف با همتای چینی
به گزارش فرتاک نیوز،

ظریف صبح امروز سه شنبه (به وقت محلی) از طریق فرودگاه بین المللی پکن وارد پایتخت چین شد و از سوی مقامات چینی و ایرانی از جمله «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال قرار گرفت.

ظریف در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود در مورد برجام، روابط دو کشور و مسایل مهم منطقه ای و بین‌المللی گفت و گو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت همتای چینی خود و با هدف گفت و گو در مورد برجام و سایر موضوعات مورد علاقه دو کشور به پکن سفر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت همتای چینی خود و با هدف گفت و گو در مورد برجام و سایر موضوعات مورد علاقه دو کشور به پکن سفر می کند.

«گنگ شوانگ» در جمع خبرنگاران افزود: پکن مایل است با تهران همکاری کند تا توسعه پایدار و همکاری استراتژیک جامع بین چین و ایران را تقویت کند و به طور مشترک توافقنامه هسته ای ایران و صلح و ثبات را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.

در همین حال «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته (دوشنبه) در مورد سفر ظریف به چین اعلام کرد دیدار و گفت و گو در مورد روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از اهداف این سفر یک روزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی و هیات همراه قبل از عزیمت به چین، روزهای شنبه و یکشنبه به منظور دیدار با همتای روسی خود، سفری به روسیه داشت ظریف در این سفر در مورد روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با لاوروف همتای روسی خود  دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف چهارم شهریور ماه سال جاری نیز به چین سفر کرده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان