//
کدخبر: ۲۳۳۸۹۸ //

نشست کلیدی حزب حاکم بر کره شمالی برگزار شد

خبرگزاری مرکزی کره شمالی از برگزاری اجلاسی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با عنوان «نشست کلیدی حزب حاکم» به منظور بررسی موضوعات مهم خبر داد.

نشست کلیدی حزب حاکم بر کره شمالی برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

"کی. سی. ان. ای" روز یکشنبه گزارش کرد این جلسه از آنجا مهم است که در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ به واشنگتن فرصت داده بود بستر مناسب برای توافق را فراهم کند پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت کاری برای از سرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است بعد از این مهلت، راه جدیدی را در پیش خواهد گرفت مگر اینکه دولت ترامپ پیشنهاد تازه ای ارائه دهد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد جهت گیری فوری مبارزات حزب حاکم بر کشور و موضوعات مهم سیاسی برای پیروزی در شرایط فعلی به عنوان برنامه های اصلی این نشست مطرح شده است.

گزارش می افزاید این نشست با هدف غلبه بر مشکلات، دشواری ها، سختی ها و پیشرفت انقلاب با ایستادگی و اراده مستقل ضد امپریالیستی برگزار شده است.

گمانه زنی ها افزایش یافته بود که کره شمالی امکان دارد یک موشک دوربرد را به عنوان "هدیه کریسمس" برای واشنگتن پرتاب کند کریسمس بدون چنین آزمایشی گذشت اما ایالات متحده و کره جنوبی از ترس تحرکات احتمالی شمالی همچنان در آماده باش هستند.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

156853526

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

در همین حال گزارش تحلیلی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نشان می دهد که کیم در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۸۳ بار در فعالیت های عمومی ظاهر شده است که اکثر آنها در زمینه های نظامی و اقتصادی بوده است.

این گزارش می گوید کیم ۲۴ بار برابر با ۲۸.۹ درصد کل برنامه هایش در فعالیت های نظامی شرکت کرده است بقیه برنامه هایش در مورد مسایل اقتصادی و بازدید از محل بوده است.

یونهاپ می گوید کیم در سال جاری میلادی همچنین در ۲۲ رویداد سیاسی و ۱۰ دور مذاکرات اجلاس سران و سایر برنامه های دیپلماتیک از جمله دو دیدار با رئیس جمهوری آمریکا یکی در هانوی و دیگری در دهکده آتش بس در مرز دو کره شرکت کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان