//
کدخبر: ۲۱۱۳۲۱ //

کره شمالی به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد

یک هیات کارشناسی سازمان ملل ضمن تاکید بر تهدیدات کره شمالی اعلام کرد این کشور همچنان به توسعه برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد.

کره شمالی به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش یونهاپ این هیات روز جمعه در گزارشی جدید برای کمیته نظارت بر تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل آورده است برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ بدون وقفه ادامه دارد.

این گزارش که یک دوره ۶ ماهه از ۲ فوریه تا ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۳ بهمن ۱۳۹۷ تا ۱۱ مرداد ۱۳۹۸) را پوشش می دهد در حالی منتشر شده است که مذاکرات هسته ای ایالات متحده و کره شمالی از زمان نشست بدون توافق دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه (بهمن 1397) متوقف شده است.  

این کارشناسان به ویژه به اهمیت آزمایش های اخیر موشک های بالستیک کوتاه برد کره شمالی اشاره کردند که ترامپ آن را "بسیار استاندارد" خوانده بود.

این گزارش با اشاره به پیشرفت های کره شمالی در توسعه موشک های بالستیک نوشته است با توجه به توسعه موتور موشک، هدف فعلی کره شمالی توسعه مرحله اول سوخت جامد برای موشک های بالستیک هسته ای است.

هیات کارشناسی سازمان ملل در این گزارش اضافه کرده است که برنامه هسته ای کره شمالی با وجود عدم آزمایش های هسته ای و بسته شدن سایت هسته ای «پیونگه ری»  همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۳۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان