//
کدخبر: ۲۳۳۷۷۲ //

پارلمان اروپا: بروکسل موضع سختی را در مذاکرات پسا برگزیت اتخاذ خواهد کرد

رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در مذاکرات با لندن در دوران گذار بعد از برگزیت موضع سختی را اتخاذ خواهد کرد.

 پارلمان اروپا: بروکسل موضع سختی را در مذاکرات پسا برگزیت اتخاذ خواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در مذاکرات پسا برگزیت با انگلیس موضع سختی را اتخاذ خواهد کرد.

وی اعلام کرد که اتحادیه اروپا اجازه هیچ توافقی را نخواهد داد که در آن انگلیس دسترسی کامل به بازار داخلی اروپا را داشته باشد اما هم زمان بتواند استانداردهای اجتماعی، کارگری و اکولوژیکی اروپا را تضعیف کند.

رئیس پارلمان اروپا در عین حال گفت که البته اتحادیه اروپا می خواهد در آینده به صورت تنگاتنگ با انگلیس همکاری کند. اما مزایای عضویت در اتحادیه اروپا از خارج قابل دسترس نیست.

ساسولی همچنین اظهار داشت که پارلمان اروپا با توافق برگزیت با لندن موافقت خواهد کرد و گفت: ما در توافق برگزیت فعلی همه اقدامات را انجام داده ایم تا آسیب ها را حتی الامکان کم نگه داریم. اما برگزیت همچنان دردناک هست و باقی می ماند.

اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس چندی پیش به برنامه پیشنهادی نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

اکثریت نمایندگان موافقت خود را با برنامه پیشنهادی جانسون مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا حداکثر تا تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) اعلام کردند.

نخست‌وزیر انگلیس گفته است که تصویب لایحه توافق برگزیت یک طلوع تازه برای انگلیس است. جانسون وعده داده است که بلافاصله پس از تصویب لایحه خروج، مذاکره با کشورهای دیگر را برای عقد توافق های تجاری آغاز خواهد کرد.

البته رئیس کمیسیون اروپایی بر این عقیده است که زمان فعلی برای انعقاد یک توافق شراکت بین طرفین از زمان تاریخ مقرر برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) تا پایان دوران انتقالی در اواخر سال 2020 بسیار کوتاه است.

با وجود شک و تردیدهای زیادی که درباره برنامه های جانسون در انگلیس و بروکسل وجود دارد، اما دولت انگلیس نمی خواهد به هیچ قیمتی با تمدید دوران انتقالی که در توافق برگزیت پیش بینی شده فراتر از پایان سال 2020 موافقت کند.

جانسون می خواهد در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند. بعد از آن انگلیس وارد یک دوره انتقالی تا پایان سال 2020 می شود و تا آن زمان هر دو طرف می خواهند یک توافق تجارت آزاد را مورد مذاکره قرار دهند. اما به گفته بسیاری از مقامات اروپایی زمان کمی برای این مذاکرات باقی می ماند.

در دوران گذار انگلیس همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند. مرحله گذار تا اواخر سال 2020 ادامه خواهد داشت و می تواند برای مدت دو سال تمدید شود. اما جانسون مخالف تمدید این دوران است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۷۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان