//
کدخبر: ۲۳۳۶۱۶ //

ژاپن کشتی و هواپیما به غرب آسیا ارسال می‌کند

سخنگوی دولت ژاپن از تصمیم این کشور برای ارسال یک فروند کشتی جنگی و هواپیماهای شناسایی به منطقه غرب آسیا خبر داده است.

 ژاپن کشتی و هواپیما به غرب آسیا ارسال می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن امروز جمعه در اظهاراتی گفت: توکیو یک فروند کشتی جنگی و هواپیماهای شناسایی برای حفاظت از کشتی های ژاپنی در خاورمیانه به منطقه ارسال خواهد کرد، چرا که شرایط منطقه همچنان نوسان دارد.

بر اساس این گزارش، کابینه ژاپن تصویب کرده است تا یک ناوشکن مجهز به بالگرد و 2 فروند هواپیمای شناسایی را به منظور جمع آوری اطلاعات و حفاظت از کشتی های ژاپنی که قصد عبور از منطقه را دارند، در خاورمیانه مستقر کند.

در شرایط اضطراری وزیر دفاع ژاپن اجازه استفاده از سلاح را برای حفاظت از کشتی های این کشور در منطقه خاورمیانه صادر خواهد کرد.

سخنگوی دولت ژاپن افزود: صلح و ثبات در خاورمیانه بی نهایت برای صلح و ثبات جامعه بین المللی از جمله ژاپن اهمیت دارد. این مسئله نیز مهم است که مطمئن شویم کشتی های ژاپنی می توانند با آرامش و امنیت در خاورمیانه به دریانوردی خود ادامه دهند، منطقه ای که منبع مهم انرژی جهان به شمار می رود.

در ماه های می و ژوئن به چند کشتی تجاری در منطقه حمله شد که آمریکا با طرح ادعاهای بی پایه و اساس ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرد ولی جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.

واردکنندگان نفت و پالایشگاه ها از این تصمیم دولت ژاپن استقبال کرده اند.

تاکاشی تسوکیوکا رئیس انجمن نفت ژاپن در این باره گفت: شرایط خاورمیانه هنوز غیرقابل پیش بینی است. ما بر این باوریم که تصمیم دولت به نفع انتقال نفت کشتی ها در منطقه خواهد بود.

ژاپن که متحد آمریکا به شمار می رود، روابط دوستانه ای با ایران دارد. ژاپن ترجیح داده است تا ماموریت جداگانه ای غیر از حضور آمریکا در خاورمیانه برای حفاظت از کشتی های خود داشته باشد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جریان سفر هفته گذشته حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به توکیو، درباره طرح توکیو برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس اطلاعاتی را داده است.

عملیات ژاپن شامل خلیج عمان، خلیج عدن خواهد شد ولی شامل تنگه هرمز نمی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان