//
کدخبر: ۲۳۳۵۰۸ //

مسکو: اروپا با تمدید تحریم‌ها، فرصت روابط بهتر با روسیه را از دست داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور، گفت اروپایی‌ها با این کار فرصتی دیگر برای بهبود روابط با روسیه را از دست دادند.

مسکو: اروپا با تمدید تحریم‌ها، فرصت روابط بهتر با روسیه را از دست داد
به گزارش فرتاک نیوز،

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو انتقاد کرد و گفت این تحریم‌ها به اتحادیه اروپا هم خسارت می‌زند. 

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخاروا که در نشست خبری هفتگی در مسکو در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «عدم تغییر سیاست اتحادیه اروپا در تداوم ساز و کارهای محدودساز علیه کشور ما، مایه تأسف است. نظر ما درباره تصمیم ۱۹ دسامبر شورای اتحادیه اروپا، دقیقا همین است.»

وی افزود: «مـتأسفانه، اتحادیه اروپا یکبار دیگر فرصت بهبود روابط با بزرگترین همسایه خود در این قاره را از دست داد. امروز بیش از هر زمان دیگری روشن است که تحریم‌های یکجانبه، نتیجه‌بخش نیستند.»

اتحادیه اروپا روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) تحریم‌های خود علیه روسیه را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۴ و بعد از الحاق دوباره شبه جزیره «کریمه» به روسیه، علیه مسکو وضع شد و از آن زمان مرتبا تمدید شده است.

زاخاروا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت شرکت‌های اروپایی به واسطه تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه میلیاردها یورو ضرر کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران اروپایی رویکردی هوشمندانه اتخاذ کرده و در سیاست تحریمی علیه روسیه تجدید نظر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان