//
کدخبر: ۲۳۳۲۷۳ //

تجمع هزاران دانشجوی هندی در اعتراض به قوانین تبعیض مذهبی

هزاران دانشجوی هندی در حیدر آباد هند ضمن تجمع و برپایی تظاهرات خواستار لغو قوانین بازنگری تابعیت شدند.

 تجمع هزاران دانشجوی هندی در اعتراض به قوانین تبعیض مذهبی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تایمز آو ایندیا، هزاران دانشجو در حیدر آباد هند با برپایی تظاهرات علیه سیاست های دولت دهلی نو شعار دادند.

دانشجویان معترض ضمن مخالفت با اجرایی شدن قانون بازنگری تابعیت و نحوه اعطای تابعیت به مهاجرین خارجی این اقدام دولت را تبعیض مذهبی علیه مسلمانان دانستند.

دانشجویان دانشگاه عثمانیه و دیگر دانشگاه های حیدر آباد با سردادن شعارهایی اعتراض خود را با این تصمیم دولت هند اعلام کرده و تصریح کردند: دولت هند در بازگرداندن نظام طبقاتی به جامعه است.

دانشجویان هندی همچنین خواستار آزادی هزاران معترضی شدند که طی روزهای اخیر توسط نظامیان هندی بازداشته شده اند و شمار زیادی از آنها نیز دانشجو  هستند.

اعتراض کنندگان معتقدند دولت دهلی نو از پیش هم به حقوق اقلیت ها و مهاجرین خارجی بی توجه بود و تصویب قوانین جدید راهی است تا به این بی توجهی صورت قانونی بدهد.

«پروفسور پی ای ویشویشور» استاد جامعه دانشگاه عثمانیه که علیه دادخواستی را نیز علیه دولت به دادگاه عالی هند تحویل داده است تاکید کرد: ما برای نسل آینده هند به پا خواسته ایم تا وحدت ملی از بین نرود.

وی گفت: قانونی که توسط دولت اجرایی شده است وحدت هند را هدف قرار داده و به زودی کشور به بخش های مختلفی تجزیه خواهد شد.

گفتنی است طبق قانون جدید تمام مهاجرین خارجی که بیش از 6 سال در هند سکونت کنند می توانند تابعیت هندی دریافت کنند مشروط بر اینکه مسلمان نباشند.

دولت هند در تلاش برای کنترل اعتراضات فراگیر مجبور به دستگیر کردن بیش از 6 هزار نفر و سرکوب شدید تظاهرات در شهرهای مختلف شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان