//
کدخبر: ۲۲۸۲۸۹ //
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

هر جایی بی نظمی باشد از مصادیق نقض حقوق عامه است/ از مهمترین دستاورد های جامعه حقوقی ، پیش بینی پذیر کردن آن است

همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هر جایی بی نظمی باشد از مصادیق نقض حقوق عامه است/ از مهمترین دستاورد های جامعه حقوقی ، پیش بینی پذیر کردن آن است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر پرویز توسلی زاده صبح امروز در همایش ملی "نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب"  اظهار داشت: حقوقدانان از جهت دفاع از حقوق مردم و ارزش های اسلامی تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند.

وی افزود: هر چه یک جامعه حقوقی تر اداره شود، در آن جامعه مردم آرامش بیشتری دارند و جامعه به سمت و سوی توسعه پیش خواهد رفت. از مهمترین دستاورد های جامعه حقوقی ، پیش بینی پذیر کردن آن است و تنها راه این مهم این است که مردم را به سمت حقوق سوق داد و آنها را با حقوق خود آشنا کرد.

ایشان اضافه کرد: اگر جامعه ای حقوقی داشته باشتیم انتظارات از دستگاه قضائی معقول خواهد شد و این در حالی است که امروزه توقع از دستگاه قضائی بسیار بالاست چرا که دادگستری با مهمترین مسائل مردم در ارتباط است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مهمترین تضمین حقوق عامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید انجام شود.

دکتر توسلی زاده بیان داشت: به دنبال آن هستیم که از طریق سازش دعاوی کمترین مجازات ها را داشته باشیم و جمعیت زندان ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: باید به خوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم وارد شویم و با تشویق مردم به سازش از ورود آنان به دادگستری جلوگیری کنیم. برای این کار راهکارهایی در نظر گرفته شده است که با جدیت در دستگاه قضایی دنبال خواهد شد.

وی حرکت به سمت جامعه حقوقی را یکی از پیش زمینه های پیشرفت کشور دانست و افزود: مردم از دستگاه قضایی انتظارات بسیاری دارند اما باید با کمک حقوق دانان این انتظارات را معقول کنیم.

توسلی زاده تصریح کرد: سطح معقول انتظارات مردم به این معنی است که قاضی بتواند از قانون استنباط خود را داشته باشد.

وی عنوان کرد: بزرگترین رسالت دستگاه قضایی امیدوار کردن مردم نسبت به آینده و ایحاد احساس امنیت در جامعه است.

وی خطاب به حقوق دانان حاضر گفت: امروز سطح اختلافات بین مردم بالاست از این رو حقوق دانان باید مردم را به سازش تشویق کنند از سوی دیگرمجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قوانین حقوقی راهگشا که بهترین شیوه را در تنظیم رابطه حق و تکلیف داشته باشد،  دستگاه ها را به حفظ حقوق عامه ارشاد و شرایط را برای رعایت آن فراهم کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان