//
کدخبر: ۲۳۳۰۳۸ //
نتایج نظرسنجی نشان داد

۵۱ درصد آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند

نتایج یک نظرسنجی تازه در آستانه جلسه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که ۵۱ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد وی ناراضی هستند.

۵۱ درصد آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تارنمای هیل، نتایج نظرسنجی مشترک این تارنمای آمریکایی و موسسه «هریس ایکس» (HarrisX) که روز دوشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که در روزهای باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میزان مقبولیت عملکرد رئیس جمهور آمریکا به مرز ۵۰ درصد نزدیک شده است.

در عین حال، این نتایج نشان داد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند که عملکرد ترامپ را قبول دارند که در مقایسه با ۴۶ درصد نظرسنجی انجام شده در ۱۷ و ۱۸ آذر (۸ و ۹ دسامبر) افزایش نشان می دهد.

در نظرسنجی جدید ۵۱ درصد گفتند که عملکرد ترامپ را قبول ندارند. در نظرسنجی قبلی ۵۴ درصد آمریکایی ها این نظر را داشتند.

این نتایج نشان داد که ترامپ همچنان جایگاه حمایتی خود نزد جمهوریخواهان را حفظ کرده است.

تازه ترین نتایج نشان می دهد که تقریبا ۹ نفر از ۱۰ نفر از پاسخ دهندگان جمهوریخواه یا به عبارتی ۸۷ درصد از جمهوریخواهان از ترامپ حمایت می کند. حمایت از ترامپ نزد دموکرات ها ۲۲ درصد بوده و ۴۲ درصد افراد مستقل از رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند.

این نظرسنجی قبل از رای گیری هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ درباره اتهامات سوء استفاده رئیس جمهور آمریکا از قدرت و مانع تراشی در روند کنگره و بعد از برگزاری جلسات علنی استیضاح منتشر شده است.

با وجودی که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارسال مفادی از استیضاح به سنای  آمریکا تاخیر داشته است اما انتظار می رود برگزاری جلسه محاکمه در مجلس علیای آمریکا (سنا) در ماه ژانویه (دی) انجام شود.

ترامپ بارها از تلاش دموکرات ها درباره استیضاح و به ویژه راهبرد آنها برای تعلل در ارسال بندهای مصوب در مجلس نمایندگان آمریکا به سنا به دلیل نگرانی از برگزاری محاکمه بی طرفانه و عادلانه بشدت انتقاد کرده است.

ترامپ روز دوشنبه تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا را «محاکمه ای» توصیف کرد که روندی «ناعادلانه» داشته است. او همچنین نانسی پلوسی را به «نقض همه مقررات» متهم کرد و هشدار داد که تاخیر در برگزاری محاکمه سنا می تواند به دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آسیب بزند.

هیل نوشت: به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا ازاستیضاح برای ایجاد وحدت بین حامیان خود استفاده می کند و در عین حال به اقتصادی قوی و آمار اشتغال اشاره می کند.

نظرسنجی هیل - هریس ایکس از بین ۱۰۰۰ نفر از رای دهندگان  در سطح ملی و در بازه زمانی ۲۲ و ۲۳ آذر ( ۱۳ و ۱۴ دسامبر) و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۱ درصد انجام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان