//
کدخبر: ۲۳۲۷۶۱ //

خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی

یکی از شیوخ سعودی ضمن حمله به نشست سران اسلامی که در کوالالامپور برگزار شد، ادعا کرد که هدف نشست مذکور، سلب نقش تاریخی عربستان سعودی است.

خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی
به گزارش فرتاک نیوز،

 اعتراض مسئولان سیاسی و مبلغان وهابی سعودی به برگزاری نشست سران کوالالامپور که عربستان سعودی در آن حضور نداشت، کماکان ادامه دارد.

«صالح المغامسی» خطیب مسجد «قباء» در مدینه منوره نیز از این نشست انتقاد و ادعا کرد که حاضران در این نشست، «دو اشتباه بزرگ مرتکب شدند».

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از المغامسی گزارش داد که «اشتباه نخست این است که خداوند تبارک و تعالی فرموده است که به خانه ‌ها از در [ورودى] آنها درآیید. در واقع سازمانی وجود دارد که پوششی برای همه کشورهای جهان اسلام است به نام سازمان همکاری اسلامی».

وی مدعی شد که نشست کوالالامپور، از سازمان همکاری اسلامی عبور کرده است و به همین دلیل، کشورهای حاضر در این نشست «از در، خانه‌ها وارد نشدند، بلکه شکافی در دیوار [این سازمان] به وجود آوردند و درب را بسته نگه داشت و وضعیت را بدتر کرد».

این مبلغ وهابی «اشتباه دوم» را این دانست که «از نظر عقلی قابل تصور نیست که یک نهاد اسلامی تشکیل شود که بخواهد ملت [اسلام] را به پا خیزاند و پادشاهی عربستان سعودی که حامی حرمین شریفین و خدمتگزار حجاج است، در این نهاد، حضور نداشته باشد».

المغامسی همچنین مدعی شد، این نهادی که در کوالالامپور برای تشکیل آن درخواستهایی مطرح شد، از دو هدف به دور نیست: «نخست اینکه، خواسته شده است که «نقش تاریخی عربستان سعودی» از آن سلب شود. لذا اگر هدف این است، محال است که اجرایی شود.»

وی در پایان ادعا کرد، هدف دوم این است که کشورهای حاضر در این نشست قصد داشتند نهاد جدیدی را برای «جهان اسلام ایجاد کنند که امکان ندارد، این نهاد با وجود عدم رکن اصلی آن، تشکیل شود».

اجلاس سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور چهارشنبه هفته گذشته در مالزی با حضور سران و نمایندگان کشورهای اسلامی ایران، مالزی، قطر، اندونزی، ترکیه و پاکستان برگزار شد، ولی عربستان در آن حضور نداشت.

پیش از این نیز، روزنامه‌های سعودی الشرق الاوسط و العرب ضمن ابراز خشم از این نشست، مدعی شدند که چنین نشستی «کودتا» علیه عربستان سعودی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان